2,2 krumptap i 2,4 cih
Redaktør: Moderatorer
-
Heino W
2,2 krumptap i 2,4 cih
har hørt at det kan lade sig gøre at lægge en 2,2 krumptap i en 2,4 for at sænke komp. Men så får man jo forbrændingen ned i cylinderne, sker der noget ved det når jeg har skæreringstoppakning i? Komp forholdet skulle gerne blive 7,5-8:1
håber der er nogen som ved noget om det da jeg er lidt på bar bund her
_________________
Mvh. Heino
håber der er nogen som ved noget om det da jeg er lidt på bar bund her
_________________
Mvh. Heino
-
Gæst
-
heino w
- scotten
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
heino w skrev:har lige snakket med bo fra westspeed og ifølge ham kan den opsætning sagtens bruges med hensyn til brugen af volvo stempler har jeg kun hørt dårligt en kammetrat køre med dem og han laver ikke andet end skifte stempleren 2,2 krumptap i en 2,4 skulle sagtens kunne holde til et ladetryk på 0,7-0,8
Mon ikke han gør noget lidt forkert så, eller også strejker stemplerne over at være kommet i en skodblok...
Andre har lokket op til 500hk ud af den motor dine stempler er snuppet fra, så mon ikke det er din kammerat der har lavet en fejl40 et sted?
Svenskerne slipper endda afsted med at lette de pågældende stempler med små 100 gram/styk uden det ødelægger holdbarheden.
Stemplerne er smedede, iøvrigt af Mahle, så holdbarheden på stemplerne er vist ikke det egentlige problem...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- scotten
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
-
Bjarne Andersen
- Junior Medlem
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:11
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
scotten skrev:@Henrik GM.
Nu er jeg sq forvirret...Smedet stempel siger du?? Har lige stået med 4 sådanne propper i hånden..Godtnok var de også fra Mahle...MEN af trykstøbt aluminium...Så er det jeg vil spørge..HVORNÅR er stempler smedet?? Bare lige så jeg også kan blive klogere![]()
Det kan godt være svært at se forskel med det blotte øje.Formene er ret præcise, så et støbt versus smedet stempel kan blive umuligt at afgøre alene ud fra udseendet.
Stempler i Volvos turbomotorer er alle smedet, på nær i B230 motorer i årgangene -85 til og med -89.
Selv min gamle 240Turbo-83 er født med smedede stempler.
Trykstøbte stempler er lavet ved at "pumpe" alu i en passende form og lade det køle af.
Smedede stempler er ,populært fortalt, lavet ved at kaste en klat aluminium i en form, og derefter lukke formen så den flydende aluminium mases ud i alle kanter og hjørner.
Forskellen synes ubetydelig, men der sker en ændring i aluminiummet i processen, og det er den vi er efter. Derudover er smedede stempler ofte lavet i en betydeligt sejere aluminium, og alene af den grund stærkere overfor tændingsbanken.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
scotten skrev:@Henrik GM.
Nu er jeg sq forvirret...Smedet stempel siger du?? Har lige stået med 4 sådanne propper i hånden..Godtnok var de også fra Mahle...MEN af trykstøbt aluminium...Så er det jeg vil spørge..HVORNÅR er stempler smedet?? Bare lige så jeg også kan blive klogere![]()
Det kan tænkes du vil få lidt godt info flået ud af dette link iøvrigt:
http://www.hoon.tk/tech_tips/pistons.html
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hvordan kan een slags aluminium være "sejere" end en anden slags?
Jeg ved lidt om eutektonik, skal jeg så studere på dit link, eller har du andre bedre links??
Jeg er jo ved at rydde op ovre i garagen, og så vil jeg jo nødig spilde min tid på at læse noget, som jeg ved i forvejen..
Jeg ved lidt om eutektonik, skal jeg så studere på dit link, eller har du andre bedre links??
Jeg er jo ved at rydde op ovre i garagen, og så vil jeg jo nødig spilde min tid på at læse noget, som jeg ved i forvejen..
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..