Benzintryk
Redaktør: Moderatorer
-
Touring
Benzintryk
Nogen ideer til hvordan man laver højere benzin tryk, kan man sætte to pumper i serie, vil det fordoble trykket...?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Benzintrrykket styres først og fremmest af regulatoren, og det makstryk pumpen kan give. normalt over 6 bar ved en sund pumpe.
Jeg vil anbefale at paralelkoble pumperne daa de milster volumem ved meget højere tryk end de er designet til.
Den bedste løsning ville være at få nogle dyser i den rigtige størrelse, da man aldrug helt ved hvad der sker med forstøvning, og volumen hvis de skal arbejde med et tryk der er doppelt så stort som de er beregnet til.
MVH
Morten
Jeg vil anbefale at paralelkoble pumperne daa de milster volumem ved meget højere tryk end de er designet til.
Den bedste løsning ville være at få nogle dyser i den rigtige størrelse, da man aldrug helt ved hvad der sker med forstøvning, og volumen hvis de skal arbejde med et tryk der er doppelt så stort som de er beregnet til.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Den bedste løsning ville være at få nogle dyser i den rigtige størrelse, da man aldrug helt ved hvad der sker med forstøvning, og volumen hvis de skal arbejde med et tryk der er doppelt så stort som de er beregnet til.
Trykket vil ikke blive dobbelt så stor, det villle kunne levere dobbelt så mange l/min....
Men det er vel også løsning nok..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Vi har vist lige lidt pumpeforvirring her.
Parrallelkoblede pumper giver ideelt den dobbelte mængde,samme tryk
Reelt næppe mere end 20-50% større mængde, grundet tab.
Seriekoblede pumper medfører to tryktrin.
Volumen vil være den samme eller STØRRE for een pumpe, og trykket vil stige temmeligt meget.
Att. Touring:
Hvis du vil have større tryk(hvorfor dog det?) så skal du seriekoble pumperne. hold trykket på 1.pumpe på ca. 1/3 af det ønskede maxtryk, dog aldrigt over 1,5bar(ca. værdier!) og giv den resten over 2. pumpe.
Det vil ende med at give dig mellem 40 og 90% mere tryk v. samme flow(anslået værdier)
Man parallelkobler stort set aldrig pumper på gadebiler da det medfører nogel store problemer.
Grunden til at to seriekoblede pumper giver mere mængde er at man flytter pumpens driftspunkt NED i karakteristikken, og pumpen bliver mere effektiv idet den skal arbejde mod et mindre tryk.
Parrallelkoblede pumper giver ideelt den dobbelte mængde,samme tryk
Reelt næppe mere end 20-50% større mængde, grundet tab.
Seriekoblede pumper medfører to tryktrin.
Volumen vil være den samme eller STØRRE for een pumpe, og trykket vil stige temmeligt meget.
Att. Touring:
Hvis du vil have større tryk(hvorfor dog det?) så skal du seriekoble pumperne. hold trykket på 1.pumpe på ca. 1/3 af det ønskede maxtryk, dog aldrigt over 1,5bar(ca. værdier!) og giv den resten over 2. pumpe.
Det vil ende med at give dig mellem 40 og 90% mere tryk v. samme flow(anslået værdier)
Man parallelkobler stort set aldrig pumper på gadebiler da det medfører nogel store problemer.
Grunden til at to seriekoblede pumper giver mere mængde er at man flytter pumpens driftspunkt NED i karakteristikken, og pumpen bliver mere effektiv idet den skal arbejde mod et mindre tryk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
http://www.stealth316.com/2-fuelpumpguide.htm
faldt lige over denne side...
har ikke lige selv læst på den.. måske i morge.
faldt lige over denne side...
har ikke lige selv læst på den.. måske i morge.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Prøv at få fat i en af disse 2 pumper
http://www.bosch-motorsport.de/deutsch/ ... FP-200.pdf
MVH
Morten
http://www.bosch-motorsport.de/deutsch/ ... FP-200.pdf
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
alm boschpumper i den størrelse, feks 911Turbo olign. koster i omegnen af 2k stykket.
Har du nogen ide om hvad bosch MOTORSPORT pumper koster, og hvor man køber dem?
Har du nogen ide om hvad bosch MOTORSPORT pumper koster, og hvor man køber dem?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt: