Ja den køre uden nu. Jeg er ved at prøve at få fat i en. Så håber jeg da det hjælperClisse skrev:Kører den uden IC nu????
Så er det med garanti derfor...
Tændingsbanken
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
uden ic kan din indsugnings temp nemt komme over 100 grader, hvis du klemmer lide til den, det skal du VIRKELIG få lavet om, støtter claus i at det med garanti er derfor...
iøvrigt så har jeg aldrig hørt om en motor der ikke ku få just tænding, ville gerne vide hvilken motor det er og hvorfor man ikke sku ku justere tændingen!
iøvrigt så har jeg aldrig hørt om en motor der ikke ku få just tænding, ville gerne vide hvilken motor det er og hvorfor man ikke sku ku justere tændingen!
Brap brap brap...

-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Transitfar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Jamen god appetit, Lasse...
På en moderne motor er der bare ikke noget, man kan "justere" eller "dreje" på, da det hele foregår elektronisk.
Tændingstidspunktet bliver indstillet i ECU´en (motorstyringen) ud fra signalerne fra de mange følere, som er i en moderne motor.
En af dem er bankeføleren, som justerer tændingstidspunktet hvis der opstår tændingsbanken.
Motorstyringen lader bankeføleren bestemme over alle de andre følere...
.
Og den eneste grundindstillng af tændingen består i at montere svinghjulet og den ene knastaksel uden at smadre/ødelægge akslerne, da tingene er bygget til at de kun kan samles på éen måde!!!
På en moderne motor er der bare ikke noget, man kan "justere" eller "dreje" på, da det hele foregår elektronisk.
Tændingstidspunktet bliver indstillet i ECU´en (motorstyringen) ud fra signalerne fra de mange følere, som er i en moderne motor.
En af dem er bankeføleren, som justerer tændingstidspunktet hvis der opstår tændingsbanken.
Motorstyringen lader bankeføleren bestemme over alle de andre følere...
Og den eneste grundindstillng af tændingen består i at montere svinghjulet og den ene knastaksel uden at smadre/ødelægge akslerne, da tingene er bygget til at de kun kan samles på éen måde!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Anders
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Esbjerg
Det er nemlig rigtig min ven.Transitfar skrev:Jamen god appetit, Lasse...
Motorstyringen lader bankeføleren bestemme over alle de andre følere....
Opel kadett 2,0i 16v turbo
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem