Tændingsbanken

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#11 Indlæg af Anders »

Clisse skrev:Kører den uden IC nu????

Så er det med garanti derfor...


Ja den køre uden nu. Jeg er ved at prøve at få fat i en. Så håber jeg da det hjælper :P
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

uden ic kan din indsugnings temp nemt komme over 100 grader, hvis du klemmer lide til den, det skal du VIRKELIG få lavet om, støtter claus i at det med garanti er derfor...
iøvrigt så har jeg aldrig hørt om en motor der ikke ku få just tænding, ville gerne vide hvilken motor det er og hvorfor man ikke sku ku justere tændingen!
Brap brap brap...
Billede
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#13 Indlæg af Anders »

Det ved jeg ikke hvorfor man ikke kan det er en kadett 2,0i 16v (C20XE)
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#14 Indlæg af Yugo Turbo »

hvordan gør fabrikken så? vil æde min gamle hat på at man godt kan!
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

Jamen god appetit, Lasse...
På en moderne motor er der bare ikke noget, man kan "justere" eller "dreje" på, da det hele foregår elektronisk.
Tændingstidspunktet bliver indstillet i ECU´en (motorstyringen) ud fra signalerne fra de mange følere, som er i en moderne motor.
En af dem er bankeføleren, som justerer tændingstidspunktet hvis der opstår tændingsbanken.
Motorstyringen lader bankeføleren bestemme over alle de andre følere... :wink: .
Og den eneste grundindstillng af tændingen består i at montere svinghjulet og den ene knastaksel uden at smadre/ødelægge akslerne, da tingene er bygget til at de kun kan samles på éen måde!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#16 Indlæg af Anders »

Transitfar skrev:Jamen god appetit, Lasse...
På en moderne motor er der bare ikke noget, man kan "justere" eller "dreje" på, da det hele foregår elektronisk.
Tændingstidspunktet bliver indstillet i ECU´en (motorstyringen) ud fra signalerne fra de mange følere, som er i en moderne motor.
En af dem er bankeføleren, som justerer tændingstidspunktet hvis der opstår tændingsbanken.
Motorstyringen lader bankeføleren bestemme over alle de andre følere... :wink: .


Det er nemlig rigtig min ven.
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#17 Indlæg af Yugo Turbo »

det er jo bare fordi tændingsmappet er lagt ind i computeren, men hvis du skifter "chip" så kan du i den nye chip indstille den, men kan godt se det ikke lige er til at gøre som i gamle dage...
venlig hilsen lasse
Brap brap brap...
Billede
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#18 Indlæg af Anders »

Så kom der ic på og den flyver bare, det var lige det der skulle til. takker mange gange for hjælpen :wink:

Mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Besvar