
Benzintryksregulator...
Redaktør: Moderatorer
-
Touring
Benzintryksregulator...
Jeg har sådan her en model, er der nogen der ved hvordan den virker...?


-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
-
Touring
- Spyde
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45
-
Touring
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Mht benzin trykket er det meget enkelt
På en linær regulator er det grundtryk ved atmosfæretryk+ ladetryk= benzintryk
På en progessiv er det grundtryk + ladetryk' med den faktor at regulatoren giver= benzintryk
En benzin pumpe er opgivet til et antal l/t ved et vist tryk normalt 3 bar med elektronisk indsprøjtning, hæver man trykket falder mængden.
En tommelfinger regel fra kaburatortiden siger at pumpen skal kunne levere 1/2 l/t pr hk motoren yder.
problemet med tændingsbanken kan være for højt tryk, med for tidlig tænding, og forhøj kompression.
Selv om du tilsætter hele verdens benzin produktion
vil du ikke kunne fjerne tændingsbanken.
MVH
Morten
På en linær regulator er det grundtryk ved atmosfæretryk+ ladetryk= benzintryk
På en progessiv er det grundtryk + ladetryk' med den faktor at regulatoren giver= benzintryk
En benzin pumpe er opgivet til et antal l/t ved et vist tryk normalt 3 bar med elektronisk indsprøjtning, hæver man trykket falder mængden.
En tommelfinger regel fra kaburatortiden siger at pumpen skal kunne levere 1/2 l/t pr hk motoren yder.
problemet med tændingsbanken kan være for højt tryk, med for tidlig tænding, og forhøj kompression.
Selv om du tilsætter hele verdens benzin produktion
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Touring