Benzintryksregulator...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Touring

Benzintryksregulator...

#1 Indlæg af Touring »

Jeg har sådan her en model, er der nogen der ved hvordan den virker...?

Billede
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#2 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Tjah, det er en progressiv tryk regulator. Den kobles i serie med den almindelige tryk regulator, og den kan hæve dyse trykket i takt med der kommer ladetryk.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Touring

#3 Indlæg af Touring »

skruer man ind eller ud for at hæve trykket.. havde måler på igår og ved kunstigt 0,8 bars tryk gav den 5 bar.. men bilen tændingsbanker ved fuld gas, så jeg tror ikke helt den bliver lavet 5 bar.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#4 Indlæg af Anders »

Det er jo ikke sikkert din benzinpumpe kan gi det benzintryk den skal bruge. Det kunne min ikke så jeg kører med to pumper.
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#5 Indlæg af Spyde »

ANDERS

hvor meget tryg skal din benzinpumpe da kunne give når du køre med tryg
Touring

#6 Indlæg af Touring »

Tak for tippet, men det var ikke rigtigt det jeg spurgte om, pumpen laver 6 bar så der burde være nok.

MEN! Skal studsen ind eller ud...?
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#7 Indlæg af Anders »

ind for mere benz.

Jeg ved ikke helt hvad tryk den køre med ved fuld ladetryk. Men med en pumpe kunne den ikke gi tryk nok med forbrug.

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Mht benzin trykket er det meget enkelt
På en linær regulator er det grundtryk ved atmosfæretryk+ ladetryk= benzintryk
På en progessiv er det grundtryk + ladetryk' med den faktor at regulatoren giver= benzintryk
En benzin pumpe er opgivet til et antal l/t ved et vist tryk normalt 3 bar med elektronisk indsprøjtning, hæver man trykket falder mængden.
En tommelfinger regel fra kaburatortiden siger at pumpen skal kunne levere 1/2 l/t pr hk motoren yder.
problemet med tændingsbanken kan være for højt tryk, med for tidlig tænding, og forhøj kompression.
Selv om du tilsætter hele verdens benzin produktion :lol: vil du ikke kunne fjerne tændingsbanken.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Touring

#9 Indlæg af Touring »

Det viste sig at benzintryksregulatoren var en smule utæt, og det samme var en af dyserne .. efter det er blevet fikset er der ingen tændingsbanken.. ny rykker den bare! 8)
Besvar