Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 maj 2004, 22:58 
Jeg har sådan her en model, er der nogen der ved hvordan den virker...?

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2004, 09:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Tjah, det er en progressiv tryk regulator. Den kobles i serie med den almindelige tryk regulator, og den kan hæve dyse trykket i takt med der kommer ladetryk.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2004, 08:47 
skruer man ind eller ud for at hæve trykket.. havde måler på igår og ved kunstigt 0,8 bars tryk gav den 5 bar.. men bilen tændingsbanker ved fuld gas, så jeg tror ikke helt den bliver lavet 5 bar.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2004, 11:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Det er jo ikke sikkert din benzinpumpe kan gi det benzintryk den skal bruge. Det kunne min ikke så jeg kører med to pumper.

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2004, 11:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:45
Indlæg: 152
ANDERS

hvor meget tryg skal din benzinpumpe da kunne give når du køre med tryg

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32193


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2004, 15:00 
Tak for tippet, men det var ikke rigtigt det jeg spurgte om, pumpen laver 6 bar så der burde være nok.

MEN! Skal studsen ind eller ud...?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2004, 20:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
ind for mere benz.

Jeg ved ikke helt hvad tryk den køre med ved fuld ladetryk. Men med en pumpe kunne den ikke gi tryk nok med forbrug.

mvh Anders

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2004, 20:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mht benzin trykket er det meget enkelt
På en linær regulator er det grundtryk ved atmosfæretryk+ ladetryk= benzintryk
På en progessiv er det grundtryk + ladetryk' med den faktor at regulatoren giver= benzintryk
En benzin pumpe er opgivet til et antal l/t ved et vist tryk normalt 3 bar med elektronisk indsprøjtning, hæver man trykket falder mængden.
En tommelfinger regel fra kaburatortiden siger at pumpen skal kunne levere 1/2 l/t pr hk motoren yder.
problemet med tændingsbanken kan være for højt tryk, med for tidlig tænding, og forhøj kompression.
Selv om du tilsætter hele verdens benzin produktion :lol: vil du ikke kunne fjerne tændingsbanken.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2004, 15:27 
Det viste sig at benzintryksregulatoren var en smule utæt, og det samme var en af dyserne .. efter det er blevet fikset er der ingen tændingsbanken.. ny rykker den bare! 8)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team