Havneren skrev:
Hummm... 0,9 ms. Så lang tid vil jeg overhovedt ikke mene at det tager for spændingen at gå fra 0v til de ca. 12v. Men måske tager jeg jo fejl... Det kunne være ganske interresant at se det på et scop billed H. I øvrigt er jeg klar over alle de her ting... MEN jeg kan ikke se hvor relevansen i forskydningen ligger henne i forhold til dysens åbning (den er jo ufattelig lille). Når jeg har målt dyser ud på scope, så har jeg ikke kunne aflæse den tid spændingen er om at gå fra 0 til 12 volt - så lille er den. Dysens åbnings tid kunne jeg der i mod godt aflæse (mange gange omkring 3 ms).
v/h christian
hehe....når du måler på spændingen, så måler du kun hvor hurtigt styringen kan switche!
Spændingen er jo den drivende kraft her, så den går bare på max så hurtigt som vi kan switche den on, dvs i MS sammenhæng går spændingen on på mindre end 10nS, sandsynligvist bedre end 3-4nS med de stumper der er brugt.
Jeg gider ikke gentage et indlæg i denne tråd, men det er _STRØMMEN_ der driver vores magnetfelt, og strømmen følger IKKE spændingen, Det tager altså et stykke tid at bygge strømmen op, og dermed feltet.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!