Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 jun 2025, 09:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sex og biler.
Indlæg: 01 maj 2004, 20:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Så lige denne her: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247502
Konklusionen er logisk. Kvinder får naturligvis mere ud af sex på bagsædet i en Transit end på bagsædet i en Porsche.... :lol:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Senest rettet af Transitfar 02 maj 2004, 08:26, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2004, 20:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
så det er jo det jeg altid har sagt.... BMW selvom det er en diesel
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=246907
:D :D :D :D :D :D :D

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2004, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ja, de der benzinstinkere, hvor man ikke kan høre antydningen af kompression, de kan godt gå hjem og lægge sig.
Tændingsproblemer, squish-diskussioner, dobbelte toppakninger, tsk- tsk-tsk.... :lol: :lol: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2004, 23:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Transitfar skrev:
Ja, de der benzinstinkere, hvor man ikke kan høre antydningen af kompression, de kan godt gå hjem og lægge sig.
Tændingsproblemer, squish-diskussioner, dobbelte toppakninger, tsk- tsk-tsk.... :lol: :lol: .


Yep, det er meget meget mere enkelt at få 560Nm ud af en lille dieselmotor. :?

Ingen teknik i det, vel?

;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2004, 08:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Tja, to turboer i serie, det er naturligvis ikke helt enkelt at få til at spille korrekt.
Men husk på, at der er tale om en STANDARD vogn, som selv en fokeskolelærer ville kunne køre i til daglig.

Nah-ja, måske ikke lige en lærer, men så hans nabo.. :wink:

Nu står der ikke noget om forureningen, men bilen skal jo overholde euro3/4/5 eller hvor langt vi efterhånden er kommet.
Det er HELT sikkert DEN side af sagen, som har krævet størst indsats.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2004, 09:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Transitfar skrev:
Tja, to turboer i serie, det er naturligvis ikke helt enkelt at få til at spille korrekt.
Men husk på, at der er tale om en STANDARD vogn, som selv en fokeskolelærer ville kunne køre i til daglig.

Nah-ja, måske ikke lige en lærer, men så hans nabo.. :wink:

Nu står der ikke noget om forureningen, men bilen skal jo overholde euro3/4/5 eller hvor langt vi efterhånden er kommet.
Det er HELT sikkert DEN side af sagen, som har krævet størst indsats.



Set i sammenligningens lys(squish,adskillige toppakninger osv) så har man jo nu nok fundet en lidt teknisk bedre løsning end file 2mm af stemplerne,, bruge en gammel turbo fra en saab99 og stable 4 toppakninger oven på hinanden....:-)

Tag feks skibsmotorer i dag: For blot 15år siden skulle det bare være så simpelt som muligt; idag har de nyeste ingen knastaksel, og brændstofpumperne er styret rent elektronisk. Så man varierer både på knastakselprofilen,løftehøjden og timingen. Man varierer på brændstofindsprøjtningstidspunktet, mængden, og forløbet(!)

Der er vist hellerikke nogen tvivl om at en bensinmotor idag ikke har 2mm luft mellem stempel i TDC og topstykket. Tag feks store gasmotorer til varmeværker; her går man så vist som at hæve stempelringene så meget som det nu lader sig gi sig, for at få mindsket det "døde"rum mest muligt, både til gavn for effekten(mindre bankevilligt) og til gavn for ydelsen.

Så udviklingen har taget højde om mange af disse ting, og det der virker på en fiat127 virker ikke helt på samme måde på en S80T6. Nye motorer i dag har meget af det grej der hørte racing til for år tilbage, og det samme er jo gældende på diesel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team