Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 23:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
De danske veje, og herunder motorvejene, er en arbejdsplads for masser af danskere hver eneste dag.
Montører, sælgere, transportfirmaer osv, samt ikke mindst folk, som bare skal frem og tilbage mellem A og B.
Sidste år døde 45 mennesker på de danske motorveje, og det er 45 for mange!!
Trafikuheld forårsages naturligvis ikke af farten, men når det går galt, så er farten af afgørende betydning for udfaldet.
Efter min bedste overbevisning, så er den løsning som vi har nu i dag, det bedste kompromis, som nogensinde er lavet i dansk trafikpolitik.

Vil du køre race, så find en bane.
Har du travlt, så stå noget tidligere op.
Har du både rigtig, rigtig travlt OG lyst til at race, så tag 25 stesolider og bliv hjemme.

Når jeg nu om kort tid kører til Djurs Sommerland med Transitten fuld af forventningsfulde børn, vil jeg gerne være FRI for at skulle indberegne risikoen ved transporten i evalueringen af dagens kvalitet.

Bøde-marginaler???
Kan man overtræde loven "kun en lille bitte smule", og så er det iorden???
Er det OK at sælge kun en lille smule hash, men sælger man meget, så falder hammeren???
Er det OK, at hænderne sidder løst overfor konen, når bare det ikke er naboens kone??
Er det OK at snyde i skat for 500,- men ikke for 1000,-??????

Ved vores lokale skole i Ry er der hastighedsbegrænsning på 30 Kmh.
Hvordan tror du mit liv ville gå, hvis jeg en dag "kom til" at afprøve en kundevogn med 55 Kmh derned forbi, og der tilfældigvis var fartkontrol???
Hvor stærkt kørte du selv, sidste gang du kom forbi en skole i skoletiden???

Men nåhh nej, 55 er jo ikke noget at regne for, det svarer jo bare til et frit fald fra... 3½Meter???

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Danmark
Ved skoler og inde i byerne overholder jeg altid fartgrænsen, ja Altid !
men på landevejen især de store hvor der ALDRIG er fodgængere/cykelister og motorvejene kan gasspjældet da godt så lodret nogen gange og det bliver det ved med !!!! og sådan er det bare, at man så må bidrage lidt til staten engang i mellem må man leve med !

Titel:
Mester Medlem

Minilars skrev:
For lige at forsvare mig selv... og sige undskyld til ham fra havnen min søn.. jeg fik kørekort mens du stadig gik med ble.. og jeg er ked af hvis du mener jeg har talt ondt om vores trafikminister.. det lyder som om der er din far.. sorry.. en anden ting... jeg er selv stort tilhænger af lovligt gaderæs.. det er godt at de ENDELIG..... ENDELIG gør noget.. al respekt til dem der stabler det på benene..

men har aldrig selv deltaget grundet min golf 1,6D der pendler til kbh hver dag.. og kører aldrig for stærkt i byerne.. ville ikke kunne leve med et liv på min somvittighed..
prøvede bare at komme af med min galde over at de fine herre der ikke fatter en bajer... vi der pendler til kbh hver dag ( ikke dem på den forkerte side at broen der burde være ensrettet ) men os fra sydsjælland der kører ind til staden hver dag. det jeg prøvede at sige er at de gode politikere nu TROR at de har gjort os en tjenest ved at sætte grænsen op...for SÅ kan vi køre stærkt... dette er jo ikke tilfældet.. for det gjorde vi jo allerede.. nu skal vi så sætte farten ned i stedet til ære for en flot politikontrol.. KUNNE DE IKKE BARE LADE OS VÆRE..

Gode julehilsener og

Vær du bare glad for at du nu kan kører 20 kmt stærkere uden at skulle have dårlig samvittighed og konstandt være på udkig efter politiet!

Hvis du bliver taget med 140kmt nu og får en bøde på 1000kr - Mener du så selv at du havde sluppet med billigere med 140kmt før???

Har du tænkt over HVORFOR de mon har lavet de nye hastigheds begrænsinger? De kunne se at folk af lige vel som regel køret de ca 130kmt der ude. Der næst gik det op for dem at bilerne i dag rent faktisk er noget bedre kørende/sikre end den gang man satte den gamle hastighedsbegrænsning på 110kmt... + vejenes brug er blevet forbedret siden da. Tror du ikke at de fleste normale mennesker der dagligt kører ude på motorvejen er ganske udemærket tilfreds med de nye regler når de nu ikke længere er inder for bøde række vide? Det tror jeg... Der er ikke mange der før 30/4 kørte over 135 ÆGTE Kmt der ude (overhalinger undtaget).

Du vil kører stærkt og nu har du fået din vilje... Jeg forstår ikke hvad du vil?

P.S. 1 - Ingen undskyldning nødvendig overhovedet. Du har lov til din mening. Syntes dog dit ordvalg var upassende og din holdning ikke særlig apelerende. Derfor denne debat...

P.S. 2 - Du må jo vide hvor gammel jeg er siden du mener at kunne lægge 20 år oven i for din alder?

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Mark:
Når bare du ikke skal bidrage med MIT eller MINE børns liv en dag....
Det er jo ikke altid, at de der lastvognschuffører husker at se sig for, når de trækker ud til overhaling.
Og bliver du så smidt over i den modsatte vejbane, mens jeg kommer i Transitten derovre, ja hvad så???? :?

Det må vi jo så snakke sammen om oppe ved Vorherre... :evil: :evil:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
P.S. 2 - Du må jo vide hvor gammel jeg er siden du mener at kunne lægge 20 år oven i for din alder?

v/h christian

He-he, Christian...
Alle herinde ved sgu da, at du stadig er et blebarn.... :lol: :lol: .
Du er jo hverken i stand til at nærlæse bilsynsregulativet, eller til at få en ganske almindelig gammel Golf synet....
Derudover er dine indlæg (Gud begrænse dem) altid fulde af stavefejl!!
Og hvis du vil modsige disse kendsgerninger, så send en PB :wink: .

Titel:
Mester Medlem

Jeg negter alt i raten! Jeg har neppe løst til at senne dig en Personeli Bedelse efter den svinner...

HILSEN Christian

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Indrøm det nu bare: Du er simpelthen for ung til at kunne finde ud af det.... :lol: :lol: .

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
ha ha i tager fejl igen mine kære børn..

jeg har STOR respekt for fart.. hvis jeg har trang til at køre stærkt tager jeg min cbr 400R rundt på knudstorp...

jeg er bare stadig ked af de politikere.. der er vel ingen der bryder sig om politikontrol..

og HELT enig med mark.. de burde bruge mandskabet på de små veje omkring skoler og stilleveje.. og holde sig fra motorvejen..

ved at det har været bragt på banen før, men se tyskerne.. deres motorveje er dårligere end vores, de kører stærkere end os og alligevelle sker der færere uheld på deres veje...

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
att transitfar.
ja det er da for mange liv der bliver taget på vejene hvert år, men hvorfor vægter de live der bliver taget på vejene højere end de der bliver taget af røg og alkohol hver dag? enten direkte eller som følgesygdomme? de 45 på motorvej du refererer til dem ville jeg gerne vide hvordan er kommet af dage. vil gætte på at de fleste er sket vinter hvor mange ikke kører efter de faktiske forhold. 110 kontra 130... ligegyldigt efter min smag. jeg bor i byen og skal ned på den anden side af køge for ar måtte køre 130 lovligt. er enig med ham der brølede ud og trafikministeren, men tror ikke det kun er ministerens valg, vil væde på at der har været en hidsig diskution den dag det blev drøftet.
vil selv påstå at jeg overholder fartgrænserne i byen (de blir dog brudt kortvarrigt til tider, det skal der ikke lyves om, men vel ca 99% af min tid på vejen i byen er lovlig) derimod, forstår jeg ikke at man vælger 40 % grænse på det sikreste vejnet vi har i landet. det burde være omvendt!
vil til diskutionen selv påstå at min kørsel til og fra striben er efter reglerne, jeg kan godt presse min agressive bilkørsel sammen til den ene eller de to gange jeg til tider kører på striben. så har man fået lidt afløb og kan køre pænt hjem.
ATT HYe (tak for igår) ja jeg vil gi dig ret i at striben er for farlig, da der er nogle (kørekort på prøve billister) der skal vise hva deres far båd kan. som igår nat hvor der var en klaphat af en pikansjos der kørte for fuld skræld mod retningen op mod to biler der sku til at starte faran et ganske betragteligt stor publikum! vi fandt ham desværre ikke, men hvis du læser dette klovn, vi finder dig næste gang! du ku ha ramlet lige ind i flere hundrede mennesker, du burde aflives for den kørsel!
lige mit bidrag til en fin diskussion :wink:

Titel:
Mester Medlem

Fik lige en "sjov" tanke i dag...

Forstil jer at reglerne lød sådanne...

By - over 60kmt kørekort væk i 1 år.
Landevej - over 100 kmt kørekort væk i 1 år.
Motorvej - over 140 kmt kørekort væk i 1 år.

Så kunne folk selv bestemme hvad de ville køre bare de ikke overskred disse grænser. Ingen bøder før man overskred grænserne... Mon ikke folk så kunne køre ordentligt og politier ville blive ruineret.

Godt det IKKE er sådan i øvrigt, men mon ikke det ville være effektivt?

v/h christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time