Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 22:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2004, 16:43 
Jeg har en escort 1,6i fra 91 som jeg er ved at være meget træt af. Den kører ikke som den skal.

Problemerne er følgende:

Drukner sig selv, specielt i tomgang. Nogen gange så meget af den går ud. Trækker ikke ordentligt i lave omdrejninger. Den skal op på min. 3800 omdrejninger og så kommer det tilgengæld også i et ordentligt ryk, så trækker den for fuld gas..... Den prutter i udstødningen lige inden den trækker ordentligt, men så snart den falder i omdrejninger er det det samme igen. Den bruger ufatteligt meget benzin og lugter også rigtig meget af benzin i tomgang. Den kører knap 8 på literen, hvilket ikke er ret meget i forhold til inden den begyndte på at skabe sig åndssvagt.

Vi har tjekket følgende på den:

lamdasonde, temperaturføler, tændrør, tændkabler, katalysator og målt på boksen.

Hvor i alverden ligger problemet??????? Hvad er der galt????
Håber der er en der kan give mig en løsning eller et fornuftigt bud der ikke er prøvet. Har læst om mange der har nogenlunde samme problem men som heller ikke har fundet en løsning.
Findes der evt en ford mekaniker som har mulighed for at måle på den eller som er villig til at hjælpe mig?

På forhånd tak!

mvh Carina.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: login
Indlæg: 26 apr 2004, 16:44 
Offline

Tilmeldt: 26 apr 2004, 16:25
Indlæg: 3
Glemte lige at logge ind! :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 18:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Jeg vil stadig sige lamdasonden, da den regulere blandingen ved lavere rpm, men slår fra når du når længere op.

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 18:09 
Offline

Tilmeldt: 26 apr 2004, 16:25
Indlæg: 3
Og hvis vi har målt på lamdasonden og den er temlig ny hva så? Det har været manges bud, og egentlig også vores første indskydelse selv.... Ser dog ikke ud til det er den. Havde ellers været en dejlig nem løsning.

Mhv Carina.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 18:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
i har vel for guds skyld husket at måle de forskellige dimsers spændinger modstand osv oppe ved boxen og ikke på selve føleren??? det nytter ikke meget at fx lambda sonden er ny hvis ledningen ligger og gnaver i stel et eller andet sted

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel: escort fejl
Indlæg: 26 apr 2004, 19:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 12 apr 2004, 17:19
Indlæg: 38
Geografisk sted: sønderjylland
hej Carina.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe:
Min Ford sierra med 2,0I dohc motor havde stort set samme problem.
Jeg rensede og smurte tomgangsventilen, skiftede lampdasonden og skiftede alle tændrørene med de mest rigtige jeg mente det var.
Men en ting kan man da sige at hvis den bruger meget benzin er benzin blandingen for fed, og tændrørene er sodede som bevirker at benzin ikke forbrændes ordentligt derfor lugt af bensin. Der kan også være et brud på bensin rørene under bilen som kun kan registreres når motor kører. Det kan jo være falsk luft den suger ind i suge røret.
Det er ihvertfald ting jeg har haft på min.
Claus

_________________
FORD=Fejl Og Reparetioner Dagligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 20:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Bror Fusk skrev:
i har vel for guds skyld husket at måle de forskellige dimsers spændinger modstand osv oppe ved boxen og ikke på selve føleren??? det nytter ikke meget at fx lambda sonden er ny hvis ledningen ligger og gnaver i stel et eller andet sted

ELLER fugt i stikket til sonden :wink:
Det er set tit!

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2004, 20:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Sådan et problem er svært at ordne "over telefonen", hvis du forstår...
Står din tandrem rigtigt???
Er motorkompressionen iorden??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Går bilen kun på 3 cyl??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Er der underlige mislyde, som indikerer mekaniske fejl???Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....

Men prøv fx denne simple test:
Mens bilen "står og går i tomgang( :lol:)" træk så tændrørsledningerne af enkeltvis, altså en af gangen, således at der konstant er 3 ledninger forbundet.
Man skal så lægge mærke til, om motorgangen ændrer sig eller ej.
Trækker man tændledningen af fx. cyl. 2, og motorgangen så ændrer sig, så er der IKKE noget galt her....
Trækker man derefter ledningen af cylinder 3, og man så ikke kan registrere nogen ændring overhovedet, ja så er der jo noget galt med forbrændingen på cylinder 3.

Men start da lige med en gammeldags kompressionstest.
Jeg tror nemlig at du "blot" kører rundt med en brændt ventil....
Det er ikke specielt dyrt at reparere på en CVH som din.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel: fundet fejlen
Indlæg: 01 maj 2004, 21:51 
Offline

Tilmeldt: 26 apr 2004, 16:25
Indlæg: 3
Problemet er løst! Tusinde tak for hjælpen! Bilen kører perfekt nu! Mvh Carina.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2004, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Og hvad var der galt???

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team