Sådan et problem er svært at ordne "over telefonen", hvis du forstår...
Står din tandrem rigtigt???
Er motorkompressionen iorden??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Går bilen kun på 3 cyl??? Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Er der underlige mislyde, som indikerer mekaniske fejl???Det ville jeg kunne finde ud af på ½min, hvis jeg havde bilen mellem hænderne....
Men prøv fx denne simple test:
Mens bilen "står og går i tomgang(

)" træk så tændrørsledningerne af enkeltvis, altså en af gangen, således at der konstant er 3 ledninger forbundet.
Man skal så lægge mærke til, om motorgangen ændrer sig eller ej.
Trækker man tændledningen af fx. cyl. 2, og motorgangen så ændrer sig, så er der IKKE noget galt her....
Trækker man derefter ledningen af cylinder 3, og man så ikke kan registrere nogen ændring overhovedet, ja så er der jo noget galt med forbrændingen på cylinder 3.
Men start da lige med en gammeldags kompressionstest.
Jeg tror nemlig at du "blot" kører rundt med en brændt ventil....
Det er ikke specielt dyrt at reparere på en CVH som din.