Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 21:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 apr 2004, 20:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
Indlæg: 109
Geografisk sted: lyngby
er der nogen der her prøvet at tage signal fra strømfordeleren fra silvertop til en omdregningstøller. hvor er signalet taget fra, hvordan ser det ud????

tobias


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2004, 21:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa.......

det nemmeste er et lave et takthjul om montere det på krumtappen du skal huske at ms skal have signalet ca. 55-135 grader før TDC for at kunne nå at bearbejde det....... så hvis du tager signalet fra strønfordeleren så bliver dit næste problem og få rotoren til at stå korrekt da du jo er nød til at dreje fordeleren 55-135 grader..

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2004, 23:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
Indlæg: 109
Geografisk sted: lyngby
da jeg ikke bruger gnist delent delen af ms så er det vel egentligt lige meget.
det vil svare til at motoren køre 1/6 bagud, hvilket ikke skulle betyde så meget for brændstof tilførelsen da injektorene hele tiden er aktive og ikke kun når ventilerne er åbne..

har jeg misforstået noget henrik!

p.s. regner med at sende demo boardet imorgen, undskyld sorsinkelsen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2004, 08:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
BlueminD skrev:
da jeg ikke bruger gnist delent delen af ms så er det vel egentligt lige meget.
det vil svare til at motoren køre 1/6 bagud, hvilket ikke skulle betyde så meget for brændstof tilførelsen da injektorene hele tiden er aktive og ikke kun når ventilerne er åbne..

har jeg misforstået noget henrik!

p.s. regner med at sende demo boardet imorgen, undskyld sorsinkelsen.


Du har sådanset ikke misforstået noget. Det Jens refererer til er at det ofte vil være en fordel at overgå til cranktrigger system istedet.

Mange har tilsyneladende store vanskeligheder med at få et stabilt triggersignal, og det kan jo løses med en digital giver og et triggerhjul på krumptappen.(cranktrigger) Så er man helt ude over det ballade med støj på pin1 signaler osv.

Vi roder med at få det bygget på en MX-3er i nær fremtid, og det skal der nok komme frisk info om senere.

Fra din fordeler skal du bruge et firkantsignal. Se evt MegaSquirtnSpark yahoo gruppen, hvor der står en masse info om hvordan man finder dette signal. Man skulle kunne tage signalet direkte, men Jens og mig har brændt et tændingsanlæg af på denne antagelse, så vær lidt forsigtig!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2004, 18:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
Indlæg: 109
Geografisk sted: lyngby
med tændings anlæg mener du så ms eller bilens tændings dimser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2004, 19:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
bilens tændings dimser!!!!!!!!!!!

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2004, 23:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
Indlæg: 109
Geografisk sted: lyngby
var det et svar eller et spørgsmål?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2004, 08:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
BlueminD skrev:
var det et svar eller et spørgsmål?


Jeg tror nu nok at Jens mente det som et svar ;-)

Ihvertfald lykkedes det ham og mig at sætte et tændingsanlæg på hans GSIer ud af drift, men ok, vi gjorde os ikke de store anstrengelser for at finde den rigtige forbindelse. Det var noget i retning af "trial-n-error" og vi fik tydeligvist ikke fat i den rigtige ledning første gang, så der måtte et nyt anlæg til.... :?

MS tåler en del voldtægt. Jens har jo testet den....grundigt!
8)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team