Kompression på trykladet biler!!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#41 Indlæg af HenrikGM »

Ja, der findes en hel sammenligning et sted, hvor man har gjort sig den anstrengelse at montere 8 forskellige knaster i en B230/530 med prog.efi og justeret sig gråhåret på alle 8 aksler, med forskellige avanceringer osv.

Sad lige og troede jeg havde linket i foretrukne, men det er desværre ikke tilfældet, og nu kan jeg naturligvist( :evil: ) ikke finde det igen...GRR

Mener at kunne huske den var fundet via amerikanske turbobricks for, vel...en 2-3 år siden. Prøv at søge lidt i deres arkiv, måske du er heldig.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Vmax drengen

Jeg

#42 Indlæg af Vmax drengen »

kører med 8,9:1 med 11bars kompresions tryk.
Den kører med 276 graders knaster. og jeg lader max 0,8 bar. med en T3/T4 hybrid turbo.
Morten Lunde
Medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
Geografisk sted: Vestjylland

Til Henrik GM

#43 Indlæg af Morten Lunde »

hej.
Ang. det med knasten:
Ham jeg købte motoren af (Jes hebsgaard, ved ikke om du kender ham, men er en af bagmændene bag volvo240.dk) sagde at "A"knasten faktisk altid var den foretrukne af kendere.
Bare der ikke sker noget med motoren kunne jeg fint finde på at smide VX'eren i, da den er lidt vildere end A'eren.

Ang K-jetten:
Vil alternativet være at montere LH-jetronic fra en F-motor, hvis man nu synes at der skal mere end 220 HK til, og er det lige til at trylle over i stedet???

Motoren er original B21ET m. eftermonteret "405"-top og original intercooler. Problemet med "405" på B21ET er jo at der ikke er plads til koldstarts-føleren (eller hvad den hedder) så den er vringlet omkring kølerslangen til termostaten. Men der har jeg fået at vide løsningen på det kan være indsugningsmanifold fra en B23E f.eks. hvor toppen vidstnok også er fra.
Mvh Morten.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#44 Indlæg af Morten VJ »

Ljetronic er ren plug and play næsten, men er svær at få over 150 hk med standart F komponenter.
Kræver som min større dyser, og en programmerbar boks. Den næste begrænsning er gearkassen, Der begynder at brokke sig ved for meget moment.
A/VX knast faren i dette med k anlæg er at der kan opstå benzin mangel pga. den bedre fyldning af cyl ved højere omdrejninger. Man kan eventuelt tage koldsstarts dysen i brug, og få lidt ekstra benzin, men der er et problem med at manifolden ikke er konstrueret til at fordele en benzin/luftblanding.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Til Henrik GM

#45 Indlæg af HenrikGM »

Volvo-Morten skrev:
Ang K-jetten:
Vil alternativet være at montere LH-jetronic fra en F-motor, hvis man nu synes at der skal mere end 220 HK til, og er det lige til at trylle over i stedet???

Motoren er original B21ET m. eftermonteret "405"-top og original intercooler. Problemet med "405" på B21ET er jo at der ikke er plads til koldstarts-føleren (eller hvad den hedder) så den er vringlet omkring kølerslangen til termostaten. Men der har jeg fået at vide løsningen på det kan være indsugningsmanifold fra en B23E f.eks. hvor toppen vidstnok også er fra.
Mvh Morten.


Nej, LH er ikke en opgradering ifht K-jet, hvis vi snakker plugnplay.
Det er enten K-jet, ellers skal man tage hele skridtet og få noget der kan justeres.

B21ET kom såmen std med 405toppen så du har vist ikke kigget godt nok efter på dit topstykke;-)
Der er plads i toppen til det hele, du skal bare selv bore hullet og lave gevindet.

Du har sat en sugemotor405 på en B21ET bund?

240Turbo havde BCP160top i første udgave, dernæst fik den BCP398top, og BCP405 top, og sidste aftapning, fik SCP405toppen.

Se på datomærkningen af blok og top....hvad siger den?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#46 Indlæg af 0-100 »

Vmax drengen

Kan du ikke fortælle hvordan motoren fungere med denne knast.

De knaster som normalt anbefales til turbo brug ligger med en
duration svingende mellem 250-265 grader.

Hilsen D
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#47 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

0-100 skrev:Transitfar !!!

Nye dieselbiler er irriterende kvikke, men jeg kan altså bare ikke rigtig mobilisere en interesse for disse biler.

Udover at at sætte en power boks eller en anden chip på, er der jo ikke så meget man ellers selv kan rode med.

De lyder også mystisk, som en bensbil med permenent tændingsbanken.

Håber ikke at du bliver så ophidset at du sletter din profil igen - :lol: hehe

Hilsen D


Jo, der kan skam laves meget, udover en boks, eller chip. Tag et kig forbi her http://www.ls-diesel.dk, under projekt biler, og peugeot 206, eller herinde http://www.efterz.com/bil.asp?car=18
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#48 Indlæg af 0-100 »

Hej Carsten 205 GTI 1,9

Cool !!! 207 diesel hypper video.

Oki!. Man kan åbenbart tune mere end ændret boks/chipning.
Der er gjort noget den bil det må man sige, når man går igennem
alt, hvad han har lavet ved den bil - spændende læsning.

Mennnn!!!

Hvis en benzinbil kørte med samme ladetryk på 1.6 Bar.
faaaaaaarvel lille dieselbil!!!!.

PS!

Når sådan en hårdt pumpet lampeoliegnasker skal yde max.
sender den åbenbart røgsignaler til bagvedkørende ved gearskift!.
Det ser sku sjovt ud. :D

Hilsen D
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#49 Indlæg af Bror Fusk »

seriøst hvad er det du har så meget imod diesel for???? de kan sq komme til at arbejde pænt jævnt og hvis du så også kigger på brændstof økonomien for 2 ens biler men dog med hver sin motor og laver dem småtjeppe så de tager en 1/4 mile på samme tidl. hvem tror du så der kører længst literen og hvem betaler samtidig mindst for brændstoffet????
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#50 Indlæg af Transitfar »

Bror Fusk skrev:seriøst hvad er det du har så meget imod diesel for???? de kan sq komme til at arbejde pænt jævnt og hvis du så også kigger på brændstof økonomien for 2 ens biler men dog med hver sin motor og laver dem småtjeppe så de tager en 1/4 mile på samme tidl. hvem tror du så der kører længst literen og hvem betaler samtidig mindst for brændstoffet????

Og hvem er så den bedste skatteborger?? :lol:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar