Cossie skrev:
scotten skrev:
DET ER VEL EGENTLIG KORREKT. SÅ MANGLER DU OGSÅ EN "EGENTHEDSERKLÆRING"...DA SBI IKKE ACCEPTERER UNDER 20% EFFEKTFORØGELSE....OG GENERELT ER BREMSER KUN GODKENT TIL 20% FORØGELSE...( dette kan være en af egenthedserklæringerne)
Det er nu endlig ikke så dumt, hvis vi feks tager min bil som er en Opel Vectra 2.0i fra 1/4-90 med 115hk, den bruger 24x256mm bremser, hvilken Kadett GSI 2.0i 16V med 150hk også gør.
Og hvis bilen altid er godkendt til +20% med de bremser, så skulle min bil kunne godkendes med +75% = TURBO

btw, hvilken størrelse bruger en Calibra turbo endlig i bremser (hvis det er samme størrelse som Vectra & Kadett, så er vi oppe på noget som +115%) ?!?!?!?
Vektra kontra kadet der er vel en væsentlig vægtforøgelse her.
Så hvis en raket kører med de samme bremser som en vektra burde den have en mindre bremselængde fra høj fart end en vektra.
Teori nr 1 bremser kan ikke blive store nok, der er kun begrænset af fælgens udformning og diameter.
realitet nr 1 medmindre at bremserne er tüF godkendt kan de ikke monteres på en gadebil
Men hvis man bygger bilen om til en model med større bremser,og ændret undervogn for at kunne overholde 20% effektsforøgelses reglen hos sbi.
Sender de dig direkte til told og skvat, for så er der risiko for at bilen har ændret identitet.
Desværre er vi en minoritet maks 1% af det samlede antal bilister. Der kunne finde på at tune/opgradere deres biler. Men da det er meget omtalt i pressen føler politikerne sig nødsaget til at blande sig.
Med nogle meget uoverskuelige, og uforståelige krav, og regler.
Jeg har overvejet at flytte adresse til sverige hvor reglerne er noget mere menneskelige.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html