Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2004, 19:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Hejsa,

Lige et hurtigt spørgsmål, som jeg egentligt ikke regner med at i kan svare på, men prøver sku alligevel :)

Vil HKS EVC BoostControler fungere sammen med EFI Euro1 box ? Tænker her på om HKS kan "overtage"styrring af turbo samt overboost, som EFI på nuværende tidspunkt gør?

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2004, 20:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2004, 19:55
Indlæg: 102
prøv hos k-power.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2004, 21:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
flyby skrev:
prøv hos k-power.dk


Jeg er ikke meget for at spilde hans tid, da jeg ikke køber den igennem ham. Men det kan jo blive sidste udvej :)

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2004, 12:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hva kontrolerer efi boksen på turboen? har efien ikke bare eks en mapsensor tilsluttet indsugningsmanifoldet og på den måde giver den rette benzin mængde... hvis det er sådan det fungerer så sætter på bare evcen på, ingen problemer. men kender ikke efi så du skal være sikker på hva der sker før du laver det!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2004, 16:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg kan ikke se der skulde være nogle problemer i det.
Men spørgsmålet er hvorfor?? vil du have en ekstra elektronik boks til noget der understøttes af den eksisterende motorstyring.
MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2004, 16:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
kan sagtens forstå ham... en EVC er da for fed og man kan skrue op og ned som man vil det er da fedt... iøvrigt har efi boksen da ikke et display hvori du kan skrue op og ned uden laptop vel?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2004, 17:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Man har vel altid sin laptop med når man er ude at køre :lol:
Den bedste,og hurtigste regulering er Højrefoden og ørene, uden disse ville der værer mange motorer der var blevet brændt af.
Hvor tit har man brug for at justere trykket???
Når efteråret kommer, og når sommeren kommer, og når man har fået fat i noget 100 oktan benzin og skal ud at køre race.
For mig lyder det af spild af penge på en forkromet boks med display, når man har funktionen i motorstyringen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2004, 09:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
EFI justerer via MAP sensor i manifold osv, det er korrekt. Men EFI'en er jo justeret ind efter det ladetryk jeg kører med, og jeg så vidt jeg ved kører boxen efter faste værdier efter 4000 omdr, og kobler lambda'en fra. Det er så her jeg er lidt i tvivl om om EVC'en vil tvinge EFI til at justere sig efter ladetryk, eller om den bare stadig vil køre efter de faste værdier i boxen.

EVC kan i mine øjne bruges til mange ting, det er ikke blot en trylingsgenstand eller lir.

Når konen skal ud og køre med ungerne, kan man vælge at køre med meget lavt ladetryk, og når jeg selv skal ud og køre så skal den bare have.... :)
Og så er der lige det at jeg skruer ned for ladetrykket til efterår, og skruer op igen når der ikke er mere nattefrost, og sommerhjulene er kommet på.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2004, 11:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
på min motorstyring, er der et benzinmap og det map er pt lavet til ca 1 bar, så når man skruer op går den bare videre op i mappet, det må da også være ca sådan efi'en fungerer... har du selv mappet den ind eller hvordan? du skal jo bare ha fat i en fmi1,4/fmi1,2 (bezinblandingsmåler) så kan du se hva der sker mens du kører. kig evt ind på www.k-power.dk han forhandler dem

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2004, 11:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
Problemet er at EFI kun kan justeres af få folk, så jeg ville helst undgå en efterjustering af EFI'en :) Jeg har ikke softwaren til det selv.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team