lqs skrev:
MORTEN! hvorfor tror du at svinghjulet kun kan sidde paa en maade paa de fleste motorer? tror du det er fordi det blot skal afbalanceres til 0?? har du lagt maarke til at paa mange motorer er krumtappen ikke bearbejdet (afbalanceret), men paa svinghjulet er der fraset materiale bort saa det ser ud som om det IKKE er i balance??? nu er det min erfaring at man sagtens kan lette svinghjulet uden at faa motoren afvejet (igen) blot skal man prove ikke at dreje af hvor disse afbalancerings punkter (huller/affrasninger) er! MVH. soren
Jeg må dertil sige at jeg ikke er stødt på en motor der er eksternt balanceret, Laver kun motorer af en hvis kvalitet.
De eneste motorer jeg har hørt om der er eksternt balancerede, er hvisse amerikanske v8 motorer. Hvor der er sat ekstra vægte på svinghjulet.
De huller der er i et svinghjul på en normal 4 cyl. motor stammer fra fabrikkens ønske om at balancerer svinghjulet for sig selv.
Men det er altid tilrådeligt at læse i en repmanual, da der er alle data.
7000 omdrejninger det klarer et standatr svinghjul i en Honda, og det er støbt.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html