Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 20:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 mar 2004, 21:06 
Hej har et problem min Rst slår fra ved 5.500omdr ved 0.9 bar! har skruede den ned til 0.7 nu og der slår den far ved 6700/6800 ca!
Der er monteret superchip nogen der kan hjælpe??????. Har hørt noget om at der sidder en jumper i motorstyringen som man kan flytte som så flytter begrænsningen hjælp?? :(


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 05:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder som din tændspole ikke kan følge med længere.
Prøv at reducere gnistgabet på tændrørene.
kontroller kabler, rotor, dæksel, og tændrør, Byt til nyt ved den mindste tvivl.
Hvis det ikke hjælper så prøv at skifte spolen, Den kan godt være defekt, og samtidig virke ok ved lavere belastning.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 10:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Da jeg kørte RST var afstanden 0,9mm på tændrørene, og koldtallet var +2 i forhold til std rørene. jeg brugte NGK, det kørte fint.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 11:11 
okey det må jeg lige prøve så tak for hjælpen !


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 18:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Thomas H skrev:
okey det må jeg lige prøve så tak for hjælpen !

En kammi prøvede det, der var det benz pumpen ja lyder mærkeligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 19:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 20:36 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 mar 2004, 20:12
Indlæg: 37
Jakob Hansen skrev:
En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 21:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
homer1 skrev:
Jakob Hansen skrev:
En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem


Begrænser eller ej, så er 6800 stadigvæk (efter min mening) næsten urealistisk meget for en RST.
Jeg er næsten sikker på at alle de effektmålinger jeg har set af RST´ere (og det er ikke så lidt) ligger max effekten inden for et interval på 5500-5600 omdr.
Standart kan og bør en RST ikke kunne tage mere end 6000 omdr, så derfor under det mig meget. Men jeg skal ikke kunne sige om en chip virkeligt har så meget effekt. Jeg tvivler dog på det, jeg ville ihvertfald være betænkelig med at køre en CVH motor helt derop hvis den virkleigt kunne.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2004, 21:49 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 mar 2004, 20:12
Indlæg: 37
Jakob Hansen skrev:
homer1 skrev:
Jakob Hansen skrev:
En RST der tager 6800 omdr :shock:
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?

hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem


Begrænser eller ej, så er 6800 stadigvæk (efter min mening) næsten urealistisk meget for en RST.
Jeg er næsten sikker på at alle de effektmålinger jeg har set af RST´ere (og det er ikke så lidt) ligger max effekten inden for et interval på 5500-5600 omdr.
Standart kan og bør en RST ikke kunne tage mere end 6000 omdr, så derfor under det mig meget. Men jeg skal ikke kunne sige om en chip virkeligt har så meget effekt. Jeg tvivler dog på det, jeg ville ihvertfald være betænkelig med at køre en CVH motor helt derop hvis den virkleigt kunne.
nu er jeg godt klar over at det ikke er samme bil men jeg hvade en xr3 i som tog over 7500o/m så en cvh kan godt holde til at få kløg men ikke over længere stræk nu kører jeg så ikke ford mere med opel astra f gsi og der er begrandseren std sat til 6700o/m og når den bliver chippet slår den først fra ved 8200o/m :shock: :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2004, 11:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Den superchip der er monteret. Er du sikker på den fjerner begrænsningen for ladetryk. Måske nok derfor at det fungere med 0,7 og ikke 0,9...

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team