Benzin pumpe opslag.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#31 Indlæg af jens »

Jeg har en 110 gallon pr time pumpe til karburator nu så med en volvo/porche pumpe skulle der så være nok til 500+ hk ved 2.5-3 bar?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#32 Indlæg af Morten VJ »

Det lyder ikke helt sindsygt, hvis den oprindelige pumpe sidder meget tæt på tanken.
For at værer helt sikker kan man jo monterer en lille ekstra tank på ca en 1l imellem forpumpe og hoved pumpe
Læs evnt dette
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/T ... irlpot.htm

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#33 Indlæg af Gæst »

På nuværende tidspunkt har jeg 2 pumper fra henholdsvis opel cih
bosch 0 580 464 008 og rover/jaguar 0 580 464 014 På en rover side siges det de giver lige meget og begge numre bliver solgt som erstatning til rover v8. Nogen ide om hvad de giver. Hvilken funktion har den dåse med en membran og fjeder der altid sidder på en opel med cih. Er det fordi der ikke er ventil i pumpen?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#34 Indlæg af Morten VJ »

cih = hvilken type sprøjt
elektrisk eller mekanisk
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#35 Indlæg af jens »

Det er til L og Le systemer fra 2 til 3 liter
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#36 Indlæg af jens »

CAC sælger iøvrigt Universal 3 og 6.5 bars pumper med 15mm indgang og M12x1.5 udgang til samme pris som volvo pumpen måske et bedre valg. Deværre kender jeg ikke Bosch nummeret de svarer til.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#37 Indlæg af Morten VJ »

Jeg kan ikke udtale mig om hvad cac sælger,og hvad de giver, men hvis man forespørger dem bør de værer i stand til at svarer.

MHT. en dåse med membran og fjeder er den til at udligne truk pulserne der kommer når man fyrer 3 eller 4 dyser af på en gang, hovedsageligt af støjdæmpnings årsager.
Grunden til jrg spurgte er at k anlæggene kører med en tryk accumulator, der ikke er særligt hensigtsmæssigt at bruge på en motor med elektronisk sprøjt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
morten fog

#38 Indlæg af morten fog »

Morten VJ-> har du mulighed for at så om det er pumper er til udvendigt eller invendigt montering? jeg skal bruge en pumpe der kan lavere benzin nok til 4*359ml dyser, og den skal køre på en turbo bil med lade tryk op til 1.5 bar, så den skal kunne køre derop i tryk. det er en udvendig pumpe jeg har.

jeg tænker den pumpe du har nænvt tidliger i dette post vil være fin, men er det en udvendig? den nævnte pumpe er 0 580 254 909

håber du kan hjælpe mig :)

mvh morten
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#39 Indlæg af lqs »

sådan en pumpe der skrives om her (fra gammel VOLVO mm K sprøjt) er udvendig, og kan give benzin til 8 af dine dyser! MVH. søren
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#40 Indlæg af Morten Fog »

ok, det er jo meget fint så, men er der nogle mindre som kan anbefales? det er selvfølgelig kun interessant hvis der er penge at spare, eller er der jo ingen grund til at købe en lille :D

mvh morten
Besvar