Benzin pumpe opslag.
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Benzin pumpe opslag.
Ved nogen hvor man kan finde oplysninger om diverse bosch pumper? Evt. en liste som der findes for dyser...
Den pumpe jeg vil finde lidt mere info om:
Bosch Part No 580-464-038
Google giver ikke rigtigt noget brugbart resultat syntes jeg.
v/h christian
Den pumpe jeg vil finde lidt mere info om:
Bosch Part No 580-464-038
Google giver ikke rigtigt noget brugbart resultat syntes jeg.
v/h christian
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Den giver ifølge oplysninger fra BOSCH mellem 130-180 l/h ved 3 bars tryk
mvh
Morten.
mvh
Morten.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Ok tak morten...
Det betyder så at den ville kunne føde...
130l/m / 60min = 2,16l/min
Dvs. altså kunne føde 4 stk. 500ml dyser ved 3 bar... Ved 4,5 bar burde den vel nogen nunde kunne føde:
2,16l / (3bar / 4,5bar) = 1,44l/min MINIMUM.
Kan man ikke regne det sådan tilnærmelsesvis? Det er jo ikke alverden lige pludselig... Det er jo faktisk ikke nok.
v/h christian
Det betyder så at den ville kunne føde...
130l/m / 60min = 2,16l/min
Dvs. altså kunne føde 4 stk. 500ml dyser ved 3 bar... Ved 4,5 bar burde den vel nogen nunde kunne føde:
2,16l / (3bar / 4,5bar) = 1,44l/min MINIMUM.
Kan man ikke regne det sådan tilnærmelsesvis? Det er jo ikke alverden lige pludselig... Det er jo faktisk ikke nok.
v/h christian
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nej det kan man ikke, da der ikke er nogen garenti for at pumpens leveringsmængde falder lignært med trykket snarere tværtimod.
Prøv hellere at finde en pumpe fra en bil med et k jetronic indsprøjtningsanlæg.
Feks.
Bosch nr 0 580 254 909 leveringsmængde 180-220 l/t ved 5 bars tryk er set til ca 1500kr + moms.
Dette er et erstatnings nr til de fleste biler med K anlæg bla. folkevogn.
MVH
Morten
Prøv hellere at finde en pumpe fra en bil med et k jetronic indsprøjtningsanlæg.
Feks.
Bosch nr 0 580 254 909 leveringsmængde 180-220 l/t ved 5 bars tryk er set til ca 1500kr + moms.
Dette er et erstatnings nr til de fleste biler med K anlæg bla. folkevogn.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Godadaw do du mangler et ciffer for at det kan være et bosch nummer
mvh
morten
mvh
morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Et råd er at købe en NY pumpe hvoe man er sikker på at den giver nok benzin til den ønskede effekt, da gamle pumper normalt er sidte og ikke overolder fabriks specifikationerne.
Dette er neormalt ikke noget problem på en standart motor da pumpen normalt er overdiminsioneret, men problemet opstår først når man søger en pumpe med x antal l/min og får fat i en der har kørt 100.000 og dermed ikke overholder de givne specs.
Disse vise ord kommer fra en der har overdiminsioneret sit benzinfødesystem, MEN tror pt at hans 8 mm udvendig dia kobberrør laver en restriktion undersøger pt om det kan lade sig gøre at konvertere til 10mm med 8mm tilslutninger, dvs maks 10 cm med 8 mm resten 10 mm
MVH
Morten
Dette er neormalt ikke noget problem på en standart motor da pumpen normalt er overdiminsioneret, men problemet opstår først når man søger en pumpe med x antal l/min og får fat i en der har kørt 100.000 og dermed ikke overholder de givne specs.
Disse vise ord kommer fra en der har overdiminsioneret sit benzinfødesystem, MEN tror pt at hans 8 mm udvendig dia kobberrør laver en restriktion undersøger pt om det kan lade sig gøre at konvertere til 10mm med 8mm tilslutninger, dvs maks 10 cm med 8 mm resten 10 mm
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lidt pumpeinfo:
De store Boschpumper der sidder oem i Saab,Volvo,Porsche,MB, omange andre _KRÆVER_ en fødepumpe, da flowet er så stort at pumpen ikke selv kan suge tilstrækkelig mængde uden at kavitere voldsomt. Med det store flow anbefaler bosch at diameteren på rørføringen er 12mm på retur og sugeledningen, og minimum 10mm på trykrøret for optimal udnyttelse af pumpen.
taget ud af sammenhæng af et Bosch datablad.
De store Boschpumper der sidder oem i Saab,Volvo,Porsche,MB, omange andre _KRÆVER_ en fødepumpe, da flowet er så stort at pumpen ikke selv kan suge tilstrækkelig mængde uden at kavitere voldsomt. Med det store flow anbefaler bosch at diameteren på rørføringen er 12mm på retur og sugeledningen, og minimum 10mm på trykrøret for optimal udnyttelse af pumpen.
taget ud af sammenhæng af et Bosch datablad.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Er helt med på en 12 mm suge slange, og forpumpe, men en 12 mm retur ift. en 10mm fødeledning hvorfor det
Det der bekymre mig er den forminskede diameter på et kobber rør ift. et stålrør,
MVH
Morten
Det der bekymre mig er den forminskede diameter på et kobber rør ift. et stålrør,
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html