Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 20:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 mar 2004, 15:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ved nogen hvor man kan finde oplysninger om diverse bosch pumper? Evt. en liste som der findes for dyser...

Den pumpe jeg vil finde lidt mere info om:

Bosch Part No 580-464-038

Google giver ikke rigtigt noget brugbart resultat syntes jeg.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 16:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den giver ifølge oplysninger fra BOSCH mellem 130-180 l/h ved 3 bars tryk


mvh



Morten.

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ok tak morten...

Det betyder så at den ville kunne føde...

130l/m / 60min = 2,16l/min

Dvs. altså kunne føde 4 stk. 500ml dyser ved 3 bar... Ved 4,5 bar burde den vel nogen nunde kunne føde:

2,16l / (3bar / 4,5bar) = 1,44l/min MINIMUM.

Kan man ikke regne det sådan tilnærmelsesvis? Det er jo ikke alverden lige pludselig... Det er jo faktisk ikke nok.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej det kan man ikke, da der ikke er nogen garenti for at pumpens leveringsmængde falder lignært med trykket snarere tværtimod.
Prøv hellere at finde en pumpe fra en bil med et k jetronic indsprøjtningsanlæg.
Feks.
Bosch nr 0 580 254 909 leveringsmængde 180-220 l/t ved 5 bars tryk er set til ca 1500kr + moms.
Dette er et erstatnings nr til de fleste biler med K anlæg bla. folkevogn.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... er klar over det. Men man kan jo så sige at det jo nok bare ligger endnu længere nede så... For at få en ide om det.

Jeg har fundet en til nu... tror du du har data på den også Morten?

Bosch part number is 54740484

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Godadaw do du mangler et ciffer for at det kan være et bosch nummer


mvh


morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... jeg synets også det så underligt ud, men det var det der var oplyst. Pokkers!

Det er sikkert fordi at ham der vil sælge ikke vil ud med hvor dårlig den er :wink:

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 19:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et råd er at købe en NY pumpe hvoe man er sikker på at den giver nok benzin til den ønskede effekt, da gamle pumper normalt er sidte og ikke overolder fabriks specifikationerne.
Dette er neormalt ikke noget problem på en standart motor da pumpen normalt er overdiminsioneret, men problemet opstår først når man søger en pumpe med x antal l/min og får fat i en der har kørt 100.000 og dermed ikke overholder de givne specs.
Disse vise ord kommer fra en der har overdiminsioneret sit benzinfødesystem, MEN tror pt at hans 8 mm udvendig dia kobberrør laver en restriktion undersøger pt om det kan lade sig gøre at konvertere til 10mm med 8mm tilslutninger, dvs maks 10 cm med 8 mm resten 10 mm

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 19:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lidt pumpeinfo:

De store Boschpumper der sidder oem i Saab,Volvo,Porsche,MB, omange andre _KRÆVER_ en fødepumpe, da flowet er så stort at pumpen ikke selv kan suge tilstrækkelig mængde uden at kavitere voldsomt. Med det store flow anbefaler bosch at diameteren på rørføringen er 12mm på retur og sugeledningen, og minimum 10mm på trykrøret for optimal udnyttelse af pumpen.

taget ud af sammenhæng af et Bosch datablad.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er helt med på en 12 mm suge slange, og forpumpe, men en 12 mm retur ift. en 10mm fødeledning hvorfor det :?:
Det der bekymre mig er den forminskede diameter på et kobber rør ift. et stålrør,

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team