---> Jakob
Du kan ikke køre med over 0.72bar, overskrider du dette, cutter ecu´en tænding/benzin
--> gæst Hansen
Gider du uddybe det? for hvis du tror at anlægget bare helt af sig selv levere nok benzin til 1bar tager du grulig fejl
Hvis du også tror at en optimeret chip kun tillader et højer tryk, tager du igen grulig fejl
hvorvidt KE anlægget kan levere benzin nok op til 220hk vil jeg ikke kommentere, men jeg ville ikke gå højre end til 200hk uden at tilføje et evt. tilskuds anlæg/andet!!!!
Igen må jeg holde med Ole !
Det kan godt være at du kan skrue trykket op til 1 bar, med hvad nytte har det hvis den ikke får nok benzin ???
Standart chippen går kun til 0,7 bar og så er det sur røv for resten !
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Whosa skrev:Igen må jeg holde med Ole ! Det kan godt være at du kan skrue trykket op til 1 bar, med hvad nytte har det hvis den ikke får nok benzin ??? Standart chippen går kun til 0,7 bar og så er det sur røv for resten !
Nej.. jakob, du sagde """"Man kan sagtens hæve ladetrykket til fx. 1 bar på standart chip, men motoren vil ikke få nok benzin (= stemplerne bliver smadret efter få tusinde km.)""""
Det er ikke muligt da tændingen og benzintilførelse bliver cuttet _fuldstændigt_ ved 0.72bar, så det er umuligt at komme over 0.72bar
Chippen på en RS Turbo gør ikke andet end at snyde den indbyggede mapsensor i styreboksen, således at ecuén tror den ikke overskrider det tryk (0,72 bar) hvor den slår fra. Dette gælder både for en traditionel chip og for et board. Den øgede benzinmængde kommer af at ladetrykket hæves og derved større luftgennemstrømning.
Mvh. Hansen
Og benzin mængden bestemmes af den elektrohydralisketrykforstiller der sidder i benzin fordeleren!
hvor meget den tillader at slippe igennem kommer an på trykpladens stilling, vandtempraturen og gasspjældsstilling og benzintryk!
mapsensoren har kun en funktion hvis jeg husker rigtig og det er at slukke for tændingen og benzin pumpen hvis de tilladte værdier overtrædes (ladetryk). (men jeg er ikke 100% sikker) men det finder jeg lige ud af
Men jeg vil gerne fremskaffe et orginalt ledningsdiagram over ke anlæget på en RST, hvis det har din intresse! så vil du også kunne se jeg har ret!
Ole.. skrev:Nej.. jakob, du sagde """"Man kan sagtens hæve ladetrykket til fx. 1 bar på standart chip, men motoren vil ikke få nok benzin (= stemplerne bliver smadret efter få tusinde km.)""""
Det er ikke muligt da tændingen og benzintilførelse bliver cuttet _fuldstændigt_ ved 0.72bar, så det er umuligt at komme over 0.72bar
Jeg kan bare ikke få det til at passe med hvad alle andre siger og hvad min erfaring siger mig.
Hvis man ikke kan hæve ladetrykket til mere ned 0,72 bar, hvorfor kører en stor procentdel af alle RST´ere rundt med hævet ladetryk uden en modificeret chip? Man hører jo konstant om Brian´er der køber en RST og strammer wastegaten så den går med alt for meget ladetryk, hvorefter den smadrer motren efter noget tid, simpelthen fordi den ikke har fået benzin nok.
Hvis man, som du siger, slet ikke på nogen måde overhovedet kan hæve ladetrykket til mere end 0,72 bar, så burde en RST-motor jo kunnne holde 3-400,000 km. Det kan de altså bare ikke.
Du taler godt for din sag, men jeg tror dig desværre ikke