Jakob Hansen skrev:...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her vakumet først opstår.
No Way!!! Boven et vel forhåbentlig tilsluttet manfolden efter gasspjældet med en tynd slange, da det er dette der styrer dens funktion. Teorien bag at flytte den så tæt på gasspjældet som muligt er attrykket i intercooleren og rør frem til gasspjældet ikke skal ændre retning, og dermed får man en hurtigere trykreduktion i indsugnings systemet inden gasspjældet.
MVH
Morten
Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på, der skulle selvfølgelig have stået overtryk istedet for vakum.
hej venner.. så da virker en blow off ventil... stor slange før gasspjældet, til ud ligning af tryk, lille slange styre slange( vakuum) ved evt. gear skifte og fuldt lade tryk.. spjæld lukkes, stort vakuum efter spjæld ca -0,8(påløb, høje omdr motor, spjæld lukket) og højt tryk før spjæld. turboen kommer meget langt ned i omdr. kan komme så langt ned at det evt. bliver turbo tøven.. så kommer det ,vakuum trækker nu i ventil og leder tryk ud, via ventil( pist lyd kommer). turbo for bliver i højre omdr. og der for kommer der hurtiger lade tryk, ved sjæld åbning igen..kort sagt hurtiger respons mellem gear skifte.. håber det er forståeligt