Problemer med Bruno Hansen BOV
Redaktør: Moderatorer
-
senna
Problemer med Bruno Hansen BOV
Jeg vil bare høre om der er andre herinde der også har problemer med Bruno Hansen Motorsport BOV.??
Det er som om den er alt for stram, den lukker ud i meget lang tid og bilen går meget let ud i tomgang.
PS. bilen er en BMW E36
Det er som om den er alt for stram, den lukker ud i meget lang tid og bilen går meget let ud i tomgang.
PS. bilen er en BMW E36
-
senna
ang placering af BOV
den sidder faktisk mellem intercooler og turbo.
Skal jeg prøve at sætte den helt op ved spjældet? bude det hjælpe?
Skal jeg prøve at sætte den helt op ved spjældet? bude det hjælpe?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det lyder nærmest som du har købt den forterte type, dvs en ikke justerbar, og recirkulerende type.
Dit hovedproblem er at ventilen står lidt åben når bilen går i tomgang = suger falsk luft.
Dette kan afhjælpes ved en strammere fjeder, men så går det ud over funktionen, at lukke overtryk ud ved speeder slip.
Der er 2 løsninger på dette problem
1 hvis man vil have støjen"lyden" få fat i en justerbar type
2 hvis man er interesseret i funktionen få fat i en recirkulerende type eller byg motorstyringen om til en med map sensor.
Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.
Men det er jo op til en selv.
Det mest optimale sted at placerer denne er så tæt på gasspjældet som muligt, men det er med hensyn til funktionen, og IKKE afhjælpning af dårlig tomgang.
MVH
Morten
Dit hovedproblem er at ventilen står lidt åben når bilen går i tomgang = suger falsk luft.
Dette kan afhjælpes ved en strammere fjeder, men så går det ud over funktionen, at lukke overtryk ud ved speeder slip.
Der er 2 løsninger på dette problem
1 hvis man vil have støjen"lyden" få fat i en justerbar type
2 hvis man er interesseret i funktionen få fat i en recirkulerende type eller byg motorstyringen om til en med map sensor.
Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.
Men det er jo op til en selv.
Det mest optimale sted at placerer denne er så tæt på gasspjældet som muligt, men det er med hensyn til funktionen, og IKKE afhjælpning af dårlig tomgang.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her overtrykket først opstår. 
Senest rettet af Jakob Hansen 23 feb 2004, 19:55, rettet i alt 1 gang.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jakob Hansen skrev:...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her vakumet først opstår.
No Way!!!
Boven et vel forhåbentlig tilsluttet manfolden efter gasspjældet med en tynd slange, da det er dette der styrer dens funktion.
Teorien bag at flytte den så tæt på gasspjældet som muligt er attrykket i intercooleren og rør frem til gasspjældet ikke skal ændre retning, og dermed får man en hurtigere trykreduktion i indsugnings systemet inden gasspjældet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.
What
Jeg får næsten pil på, når jeg skifter gear, og jeg hører en hver dag, hehe...
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
