Problemer med Bruno Hansen BOV

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
senna

Problemer med Bruno Hansen BOV

#1 Indlæg af senna »

Jeg vil bare høre om der er andre herinde der også har problemer med Bruno Hansen Motorsport BOV.??

Det er som om den er alt for stram, den lukker ud i meget lang tid og bilen går meget let ud i tomgang.

PS. bilen er en BMW E36
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Hvor har du placeret BOV'en?
BMW ---> Best Motor in the World!
senna

ang placering af BOV

#3 Indlæg af senna »

den sidder faktisk mellem intercooler og turbo.

Skal jeg prøve at sætte den helt op ved spjældet? bude det hjælpe?
zeis
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05 feb 2004, 17:05

#4 Indlæg af zeis »

den skal side mellem intercooler og spjældet!
så tæt på spjældet som muligt!
senna

Hvorfor

#5 Indlæg af senna »

må jeg ikke lige få en teknisk forklaring på hvorfor at det hjælper at sætte Bov'en efter intercooler hvis jeg har problemer med at den går ud i tomgang?

Håber i kan hjælpe
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Det lyder nærmest som du har købt den forterte type, dvs en ikke justerbar, og recirkulerende type.
Dit hovedproblem er at ventilen står lidt åben når bilen går i tomgang = suger falsk luft.
Dette kan afhjælpes ved en strammere fjeder, men så går det ud over funktionen, at lukke overtryk ud ved speeder slip.

Der er 2 løsninger på dette problem

1 hvis man vil have støjen"lyden" få fat i en justerbar type
2 hvis man er interesseret i funktionen få fat i en recirkulerende type eller byg motorstyringen om til en med map sensor.

Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.

Men det er jo op til en selv.

Det mest optimale sted at placerer denne er så tæt på gasspjældet som muligt, men det er med hensyn til funktionen, og IKKE afhjælpning af dårlig tomgang.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#7 Indlæg af Jakob Hansen »

...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her overtrykket først opstår. :wink:
Senest rettet af Jakob Hansen 23 feb 2004, 19:55, rettet i alt 1 gang.
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Jakob Hansen skrev:...og grunden til at det er mest optimalt at placere BOV´en så tæt på spjældet så muligt, er at det er her vakumet først opstår. :wink:

No Way!!!
Boven et vel forhåbentlig tilsluttet manfolden efter gasspjældet med en tynd slange, da det er dette der styrer dens funktion.
Teorien bag at flytte den så tæt på gasspjældet som muligt er attrykket i intercooleren og rør frem til gasspjældet ikke skal ændre retning, og dermed får man en hurtigere trykreduktion i indsugnings systemet inden gasspjældet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#9 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Morten VJ skrev:Jeg mener at lyden bliver man hurtigt træt af, men funktionen bliver man aldrig træt af.



What :?: Lyden af en BOV, bliver man da aldrig træt af :lol:
Jeg får næsten pil på, når jeg skifter gear, og jeg hører en hver dag, hehe...
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
bo
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26 aug 2003, 11:35

#10 Indlæg af bo »

carsten, hvilken bov kører du med?
Besvar