Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 00:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Yep, CVH-blokken har altid haft ry for at være stærk. :D .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 00:12 
Hva transit far er du ford mand?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 01:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
rsv skrev:
Hva transit far er du ford mand?

Tja, ikke specielt fan, men kender en del til mærket.
Man får jo, hvad man betaler for, og nogle fabrikker putter mere teknik i deres biler end andre.
Jeg synes, at Ford-bilerne er udmærkede til prisen.
Læs her, hvis du gider.... http://www.ing.dk/arkiv/010621/sol4.html
Efter min mening kan man lave en tilsvarende diskussion indenfor ALLE bilmærker.... :wink:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 09:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
rsv skrev:
øhh det gik lige stærkt nok med at få sendt :D har rodet lidt med cvh. og jeg mener at der er størst chance for at du har en revne i din top, frem for i blok det er uhyrer sjældent at en cvh blok har taget skade, skulle det vise sig at det ikke er toppen så er det højest sandsynligt en defekt toppakning, jeg har i nu ikke set en skæv blok men ok det er da muligt men så skulle blokken ha været så varm at du kunne feje den gamle toppakning af.


Ahh okay.
Jeg har ikke gjort noget ved problemet endnu, for jeg har andre ting der kræver min opmærksomhed mere end dette.
Men det betyder ikke at problemet er blevet mindre - tvætimod!
Siden jeg startede dette indlæg er max. omdrejningstallet faldet til hele 4900 omdr./min. :roll:

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 11:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Jeg synes tit de er noget crap, de toppakninger på ford cvh motore.. så det er nok den, eller kan toppen godt revne mellem ventilerne, men jeg ved ikke om det er mest på rs turbo..

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 19:42 
ta lige og chek din knast, de har det med at være syge og det kunne godt tyde på at du har en knast der er defekt. husker jeg rigtigt så har du fået monteret ny knast for ikke så længe siden. husk med ny knast nye løftere og monteringspasta ved opsamling. hvis du har sparet løfterne så er det næsten med garanti at den er defekt igen, og desuden er cvh motoren er ikke glad for at få for mange omdrejninger når den er kold det går hårdt udover knasten. husk at sørge for olieskift og en god kvalitet olie.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
rsv skrev:
ta lige og chek din knast, de har det med at være syge og det kunne godt tyde på at du har en knast der er defekt. husker jeg rigtigt så har du fået monteret ny knast for ikke så længe siden. husk med ny knast nye løftere og monteringspasta ved opsamling. hvis du har sparet løfterne så er det næsten med garanti at den er defekt igen, og desuden er cvh motoren er ikke glad for at få for mange omdrejninger når den er kold det går hårdt udover knasten. husk at sørge for olieskift og en god kvalitet olie.


Jeg købte et helt komplet knastsæt med løftere, fjedre og olietyve hos Kent cams, så det skulle som nyt. Den hverken tikker eller banker eller noget.
Jeg skifter olie, oliefilter og tændrør for hver 10.000 km og jeg kører på 5w/40 olie og kører flinkt når den er kold.
Så det er ikke her problemet ligger :roll:

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2004, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Så er der en opdatering øverst på første side... :!:

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2004, 20:07 
Hej Jakop.
Jeg er 100 på at du har en knast der er ved at dø. hiv dækslet af den og ta dine løftere op og tjek dem, jeg er sikker på at de er slidt hule. brorskabet og jeg skiftede knast på en cvh 2-3 uger efter var den færdig. en xr3i burde uden problemer kunne hive begrænseren i de 4 første gear, har fra en ford mand, at hvis de får klø mens de kolde går det rigtig meget udover knasten.

MVH Rsv


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2004, 20:08 
Hej Jakop.
Jeg er 100 på at du har en knast der er ved at dø. hiv dækslet af den og ta dine løftere op og tjek dem, jeg er sikker på at de er slidt hule. brorskabet og jeg skiftede knast på en cvh 2-3 uger efter var den færdig. en xr3i burde uden problemer kunne hive begrænseren i de 4 første gear, har fra en ford mand, at hvis de får klø mens de kolde går det rigtig meget udover knasten.

MVH Rsv


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team