Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 20:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har nøjaktig samme følelse over for volvo da ford købte dem
Mener det burde være omvendt :wink:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Nu er det jo dem med forstanden som tjener kassen.
Selv kører jeg i en transit fra 1988......

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Ingen forstand ingen kasse

Kører selv volvo fra 1981

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Att. Transitfar: Jo, det er rigtigt at min fra kan hjælpe mig, så må han hjælpe lidt til.
Jeg tror jeg vil bruge lidt energi på tændingssystemet, og hvis det ikke hjælper så vil jeg se mig om efter en ny undermotor.

Er der forskel på en alm. 1600 cvh motor (altså karburator) og så en xr3i-blok?
Hvis man kunne finde en billig 1600 motor (tror faktisk min far hat een), så kunne man få den renoveret, og så smide mit forhåbentligt gode topstykke på. Så burde summe igen hvis man er heldig.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg kan desværre ikke huske noget om forskel på de forskellige cvh-blokke. Jeg har da vist forøvrigt nogle stående, som du kan få for et symbolsk beløb........
Du skal bare huske, hvis du skiller noget ad, at du måler ud i hoved og r.., så du finder ud af hvad der kan bruges og hvad der ikke kan.
HUSK at løsne topboltene i modsat rækkefølge af tilspændingsfølgen.
HUSK at KONTROLLERE dit topstykke (retteskinne/specialværksted) inden genmontering. Ikke for at male fanden på væggene, men hvis det har været monteret på en skæv blok, kan det desv. godt have slået sig....
HUSK at kontrollere de nye dele. Tid og tålmodighed (og lyst, men det har du jo) er her en god ting til at opnå et godt resultat.
Monter evt. knastakslen UDEN følgere, så den kan dreje frit. Og mærk så, om knastakslen virkelig drejer "let" i sine lejer, hvis den ikke gør er der jo noget galt....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Transitfar skrev:
Jeg kan desværre ikke huske noget om forskel på de forskellige cvh-blokke. Jeg har da vist forøvrigt nogle stående, som du kan få for et symbolsk beløb........
Du skal bare huske, hvis du skiller noget ad, at du måler ud i hoved og r.., så du finder ud af hvad der kan bruges og hvad der ikke kan.
HUSK at løsne topboltene i modsat rækkefølge af tilspændingsfølgen.
HUSK at KONTROLLERE dit topstykke (retteskinne/specialværksted) inden genmontering. Ikke for at male fanden på væggene, men hvis det har været monteret på en skæv blok, kan det desv. godt have slået sig....
HUSK at kontrollere de nye dele. Tid og tålmodighed (og lyst, men det har du jo) er her en god ting til at opnå et godt resultat.
Monter evt. knastakslen UDEN følgere, så den kan dreje frit. Og mærk så, om knastakslen virkelig drejer "let" i sine lejer, hvis den ikke gør er der jo noget galt....

Jeg takker meget for opbakningen. Men i første omgang vil jeg lige prøve at kigge lidt på tændingen. Strømfordeleren har før stået af, og den der sidder på nu er ikke helt i top. Og så kan de jo være at jeg ikke har fået sat strømfordeleren helt rigtigt da jeg monterede topstykket.

Jeg har idag prøvet at hælde en Bars leaks i kølesystemet, så vil jeg håbe at den kan tage lidt i rygeriet.

Titel: blokke
cvh. 1600. xr3i fra før 86 er magen til hinanden på nær knasten efter 86 er forbrændingskamret ændret på alm 1600 og xr3i uændret. xr3i og rst topstykker er ens, har også motorkoder et eller andet sted men hvor?

Titel: Re: blokke
Mester Medlem
Brugeravatar

rsv skrev:
cvh. 1600. xr3i fra før 86 er magen til hinanden på nær knasten efter 86 er forbrændingskamret ændret på alm 1600 og xr3i uændret. xr3i og rst topstykker er ens, har også motorkoder et eller andet sted men hvor?

Øhh, hvor vil du hen med det der?

Titel:
i snakkede om evnt. anden motor og om forskellen.

Titel:
øhh det gik lige stærkt nok med at få sendt :D har rodet lidt med cvh. og jeg mener at der er størst chance for at du har en revne i din top, frem for i blok det er uhyrer sjældent at en cvh blok har taget skade, skulle det vise sig at det ikke er toppen så er det højest sandsynligt en defekt toppakning, jeg har i nu ikke set en skæv blok men ok det er da muligt men så skulle blokken ha været så varm at du kunne feje den gamle toppakning af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time