tuning af rst...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

de stempler der kommer i har hul i midten af stemplet.

Nådadada... Prøv at læse denne tråd:
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... sh&start=0
Nu skriver du selv "tunes til den store guldmedalje" og foreslår selv bagefter 1600 Zetec. Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og finde en 2,0 Zetec???
Du kan også finde mere inspiration her: http://www.quantums.info/zvh.htm
Og denne her: http://www.zetec-turbo.co.uk/
Og hvad så lige med en Megasquirt motorstyring?
Selv om det kun er til SØLVmedalje..... :wink:
God fornøjelse....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Turbo Allan
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36

#12 Indlæg af Turbo Allan »

Att: transitfar: ved at prøve en 2.0 zetec er at denne kører med en mt75 gearkasse det gør 1.6 jo ikke og heller ikke 1.8...
Har kigget meget på den hjemmeside med hvor han tager bunden fra en 2.0 zetec og smider cvh toppen på men der er godt nok meget arbejde i det, og mange forsøg...
og ang. motor styringen skal jeg have noget lignene hvis det ikke bliver det...

Lige et tillægs spørgsmål har 2.0 zetec ikke oliekøling i bunden af stemplere???? :?:
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

har 2.0 zetec ikke oliekøling i bunden af stemplere

Jo, nederst i plejlstængerne sidder der nogle dyser, som sprøjter olie op på stempelskørternes inderside.
ved at prøve en 2.0 zetec er at denne kører med en mt75 gearkasse det gør 1.6 jo ikke og heller ikke 1.8...

Sagen er nok lidt mere indviklet.
Det er min erfaring, at på Mondeo bruger Ford konsekvent MTX75 gearkassen, mens man på Escort og på Focus KUN finder MTX75 sammen med 2,0 Zetec, og så lader 1,6 og 1,8 "nøjes" med IB5-gearkassen.
MT75-gearkassen er til baghjulstræk (Sierra....), og når man så "konverterer" denne til forhjulstræk bliver den omdøbt til MTX75.
Bogstavet "X" hentyder så til at der er et differentiale bygget på gearkassen.
Tallet "75" refererer ikke til årgangen ( :lol: ), men til afstanden mellem akselcenterlinierne målt i millimeter...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar