Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 07:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 19:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Citat:
de stempler der kommer i har hul i midten af stemplet.

Nådadada... Prøv at læse denne tråd:
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... sh&start=0
Nu skriver du selv "tunes til den store guldmedalje" og foreslår selv bagefter 1600 Zetec. Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og finde en 2,0 Zetec???
Du kan også finde mere inspiration her: http://www.quantums.info/zvh.htm
Og denne her: http://www.zetec-turbo.co.uk/
Og hvad så lige med en Megasquirt motorstyring?
Selv om det kun er til SØLVmedalje..... :wink:
God fornøjelse....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 21:04 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36
Indlæg: 33
Att: transitfar: ved at prøve en 2.0 zetec er at denne kører med en mt75 gearkasse det gør 1.6 jo ikke og heller ikke 1.8...
Har kigget meget på den hjemmeside med hvor han tager bunden fra en 2.0 zetec og smider cvh toppen på men der er godt nok meget arbejde i det, og mange forsøg...
og ang. motor styringen skal jeg have noget lignene hvis det ikke bliver det...

Lige et tillægs spørgsmål har 2.0 zetec ikke oliekøling i bunden af stemplere???? :?:

_________________
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004, 21:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Citat:
har 2.0 zetec ikke oliekøling i bunden af stemplere

Jo, nederst i plejlstængerne sidder der nogle dyser, som sprøjter olie op på stempelskørternes inderside.
Citat:
ved at prøve en 2.0 zetec er at denne kører med en mt75 gearkasse det gør 1.6 jo ikke og heller ikke 1.8...

Sagen er nok lidt mere indviklet.
Det er min erfaring, at på Mondeo bruger Ford konsekvent MTX75 gearkassen, mens man på Escort og på Focus KUN finder MTX75 sammen med 2,0 Zetec, og så lader 1,6 og 1,8 "nøjes" med IB5-gearkassen.
MT75-gearkassen er til baghjulstræk (Sierra....), og når man så "konverterer" denne til forhjulstræk bliver den omdøbt til MTX75.
Bogstavet "X" hentyder så til at der er et differentiale bygget på gearkassen.
Tallet "75" refererer ikke til årgangen ( :lol: ), men til afstanden mellem akselcenterlinierne målt i millimeter...

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team