tuning af rst...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Turbo Allan
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36

tuning af rst...

#1 Indlæg af Turbo Allan »

hey alle sammen..

Jeg har en escort rst og jeg skal igang til vinter med det store projekt. Projeket er at skille bilen helt ad nymales og renoveres over alt og så skal den tunes til den store guldmedalje. Men hvad skal jeg gøre.

1. smide en 1600 zetec 16v motor i med turbo.
2. opboring af den org motor, men har fået af vide at der ikke er plads til dette???

hvad med et programertbart indsprøjtnings anlæg??? i må meget gerne komme med andre forslag og især ideer...

mvh allan
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#2 Indlæg af Mark »

hvor mange penge har du til projektet.....
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#3 Indlæg af mikRST »

du kan få den lavet om til en 1900 den org. motor. Man ændre slaglængden med en anden krumtap. blandt andet så laver bruno hansen den ombygning. jeg har fået det lavet. han siger at man kan få ca. 200 hk ud af det med standart turbo. og en større intercooler.
Turbo Allan
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36

#4 Indlæg af Turbo Allan »

att: mark: håber på at få sparet en masse penge op plus alle de dejlige ferie penge så det ligger vel på ca 12000 kr.


att. mik: hvad har du givet for denne ombygning??? så er det med ny krumptap og stempler??? og hvad for en garanti giver han på det??
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#5 Indlæg af mikRST »

jeg har givet 10000 for det. Det er med ny krumtap, stempler, lejer og stempel ringe. og så blivet blokken honet. og så gør han alle delene rene og maler blokken :wink:
Turbo Allan
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36

#6 Indlæg af Turbo Allan »

okay det lyder godt... hvad kører du med i ladetryk??? og hvad med ekstra benzin tilskud???
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#7 Indlæg af mikRST »

den køre ikke lige for tiden er ved at lave rust. Men den skulle gerne køre med 1 bar. bruno sagde den bare skal stå ca. 3 i co. min har ikke været på rulle felt i nu.
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#8 Indlæg af Whosa »

Det var et lille buget hvis du vil have lavet det hele på en gang. Du skal nok beslutte dig for hvad du vil lave for inden du for set dig om så er din 12,000 kr brugt ... Er også ved at renovere og tune min egen RST og jeg startet også med et buget på 10,000 kr ... Det er LAAAAANGT overskreder nu :lol:
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Turbo Allan
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36

#9 Indlæg af Turbo Allan »

Att. pinky: min buget på 10 til 12 kilo er kun til motoren, og da min sirrea cossie turbo blev renov. i vinter regner jeg ikke med at den skal laves. Men har været lidt rundt og kigge på nettet og det ser ud til at jeg lige skal lave lidt flere "orange" penge... :wink:

Att: mik rst: har du forresten gjort noget ved dit topstykke?? jeg mener kompressionen?? skal den ikke sænkes???
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#10 Indlæg af mikRST »

nej der er ikke gjort noget ved topstykket. de stempler der kommer i har hul i midten af stemplet. så det sænker vel kompressionen lidt.
Besvar