Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 16:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

15 % flere heste ved hjælp af ladetryk? var det hvad der er mulighed for? sikker på alt er optimalt?? hvordan fik du ladetrykket så langt ned?mvh. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Ta´ så lige og enes, I to...... :wink:
Det her projekt lyder både spændende og interessant, og med den enes entusiasme og den andens erfaring kan det forhåbentlig kun ende godt....
Personligt kunne jeg dog godt tænke mig at vide lidt mere om hvad det er for en motor, som man "ofrer" et trykladningsanlæg på, med kun 15% mer-effekt som resultat....
Jeg fornemmer også lidt nysgerrigheds-kløe hos lqs????

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

sad lige og læste på NOLANs indlæg tidligere i denne tråd. hvor kan man købe en aktivatordåse til at åbne og skifte fjeder i ? hvad mener du at man vil opnå ved at korte fjederen ned? MVH. søren

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Sjælland.
:wink: Bilen er en BMW 320i E30 fra 88.
Det startede med noget gammeldags tuning. Planet topstykke, størrer knaster, banan, 2,5" udstødning, og ændret indsugning.

Motor STD:
2 liters.
Komp på 9,8:1
123 Hk

Efter lidt traditionel tuning:
stadig 2 liters
komp på 11,4:1
152 Hk

Efter montering af turbo T3 og IC:
ca. 175 Hk

Det hele er lavet meget billigt og nemt, og startede med at der ikke skulle mølle på.
Men efter at min kammerat hørte lidt turbo biler blev han helt våd i bukserne og så skulle den bare have den lyd til en lille pris. Den siger godt nok ikke ret meget pssssssst men det blev okey alligevel. :D

That's the story...

Til Igs, prøv at vær' lidt mere imøde kommende for nye folk herinde... ellers skræmmer du en del væk! Der er ingen grund til at råbe og skrige af folk...

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Sjælland.
Hov... nu glemte jeg at skrive hvordan vi fik trykket ned.... Jeg brugte Igs trik, men var lidt skeptisk da fjederen sidder meget tæt på turboen og bliver møg varm. Og hvis man kender lidt til jern og varme så ved man at når det bliver varmt bliver det blødere og giver sig. Så jeg var nervøs for at den ville gå hen og blive slappere når den blev varm men den holdte... så det gik :D

Titel:
Mester Medlem

hej HELVEDESKALL. hvis du prøver at se hvad der er skrevet i denne tråd (uden at blive skræmt) så spørg dig selv, vil du helst have nogle råd der i bedste fald er noget sludder, eller vil du hellere have råd der er billige og brugbare? selv om du bliver bedt om at tænke dig om? hvordan styrer du tændingen? hvor meget fortænding har du ved ladetryk? hvordan ser dit blandings forhold ud? MVH. søren PS. er bestemt ikke ude på at skræmme folk, men stiller tit spørgsmål hvis der er noget jeg ikke forstår!

Titel:
Junior Medlem

jeg kender ikk særligt mange med turbo, men det er første gang jeg har hørt om en. Som har hævet kompressionen og så montere turbo...
Jeg ville nok bare smide en 2mm spacer ind under cyl. blokken. og så skrue lidt op for møllen :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time