Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 20:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
RINGSTED hvad tror du egentligt der sker med forbrændingstrykket når du tilfører N2O? MVH. søren PS lærer i på AUC om 98 oktan RON eller NON er bedst til N2O TUNING?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 20:58 
Okay men med vådt nos der går man jo helt uden om sin ECU ikk og kan derfor selv styrre det ikk???

jeg har et A/F ratio meter i min bil der kan jeg jo se om den køre magret eller rich er sådan et meter ikke godt nok???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 22:11 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
hej igen

okay, det er da naturligt at når du sprøjter nos så kommer der til at være et større forbrændings siger ligesom sig selv.

ocatan RON og NON hvad er det??? lyder lidt sjovt

ocatan tal er et udtryk for hvornår forbrændingen ikke har explosions tilstand under tryk, højere octan brænder mere jævnt ved højere tryk. og hvis du så har oktan 87 som nogle amerikaner biler kan køre på og smækker det i din GTI så går den gal fordi kompressionen er større og forbrændingen har så fået explosions karakter.

derfor er det pisse ligemeget hvad for et brænstof du bruger i din øse så længe oktan tallet er høj nok, hvis vi ser bortset fra damptryk og andre kedelige termodynamiske egenskaber. et godt additiv til jeres benz ville istedet for oktan boost forresten være rent sprit, det har oktan tal 106 eller deromrkring skulle jeg mene. og med en 10% af det i din bil så er det båre dejligt, har forresten erstatter MTBE i calafornien som netop tilsættes benzinen for at hæve oktantallet.

forresten tror jeg umiddelbart ikke at A/F metret kan bruges fordi du sprayer efter måleren, men er ikke helt sikker, din ecu skal ikke omprogrameres for at bruge nos. men en programer motrostyring er selvfølelig at foretrække. den nemmeste måde at se om du kører mager efter du har monteret nos er at se på dine tændrør efter at du har kørt med det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ringsted> Puha der flyver ord igennem luften der!!

Du skal jo sørge for at montere det hele rigtigt. Hvis det er gjordt, burde du ikke frygte at stoppe en dysse. Bilens egne indsprøjtningsdysser kan jo også stoppe til!!

Du siger tørnos til 25-75hk?? Hvor får du det fra?? Har du nogensinde prøvet at indstille et tøranlæg, for det kræver fandme sin mand!! At justere benztrykket så det passer til f.eks 75hk, er jo en ren gætteleg for normale mennesker. Man skal jo også passe på at bilen dysser ikke kommer i for højt tryk så de stopper (over 85psi er der chance for det)Jeg vil godt se dig hive 75 ekstra hk (i fed blanding) ud af en hvilken som helst dyssebro (kunne jo være en lille Fiat) uden at nå op i nærheden af det tryk

De tøranlæg der bliver leveret har så stor sikkerhed margen, at man mange gange kan skrue over 10psi ned i benztryk for at ramme det rigtige. Fabrikanten har ingen chance for at vide hvilken str. dysser eller hvor mange der er motoren (dog findes der enkelte kit til nogle biler).

I et single fogger tøranlæg risikere du at gassen ikke bliver fordelt 4*25% men det vil benzinen altid gøre. DVS at HVIS det ikke bliver fordelt rigtigt vil den ene køre mager og en anden fedt. Den opdager man nok ikke før det er for sent. Ikke engang med målere på :(
Fordeler en singlefogger vådsystem ikke præcist, vil der godt nok komme lidt flere hk på det ene stempel, meeeeeen der vil stadig ha blandingen i orden :P

Det skal jo lige siges til sidst at jeg selv kører med tør og ikke kan lide at overlade noget til tilfældighederne. Jeg kører med Benztrykmåler, flasketryk, lambdamåler, trykkontakt på benztrykket og RPM controller. Nu kan det næsten kun lade sig gøre at smadre motoren hvis man kører med det for længe

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 22:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
hej

store ord, det var ikke omkring justering af et tør nos anlæg at jeg havde store ord at sige, jeg pointerede blot at det ikke var sandt at tør nos var lig med smadret motor, jeg har ikke prøvet at indstille en motor med nos, det er sku for koldt endnu, men har læst en del om det på nettet, og har sku enda købt en bog om det, den er dog ikke kommet endnu :(

antallet at HK du kan presse ud af en motor afhænger natruligvis af størrelsen og kompressionen i samt stumpernes kvalitet, men i en nogenlunde standard insprøjtning bil på 1,6 L og 9,0 kompression, så burde en dyse på 25-40 hk være ganske overkommeligt med tør nos, uden andre modifikationer. jeg ville f.eks. ikke smide en 75 hk dyse i en fiat panda eller en 2cv, men i en 325i ville jeg ikke have noget imod det, man skal huske at se det iforhold til motor størresel, det siger ligesom sig sel, man tar jo heller ikke og sætter en turbo med 1 bar på sin kadett gsi 2,0 16v med 10,5 i kompression.

men rent interesse mæssigt så kunne det ski være spændende om du NMB1022 ikke ville lave en lille artikel om hvordan du installerede dit nos, og hvordan det kører osv, det ku sku være helt iorden. hvad med dine erfaringer med benzin. og lad os nu koncentrerer os om at hjælpe ham med at finde sit nos system. hvilken bil har du forresten ander?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 23:09 
Hehe der er godt gang i forumet :lol:

Det er en 1,8 zetec med 115 hp den har bananmanifold og racerkat samt 2" udst.

den har et 2,0 spjældhus på då jeg regner med en 125 hk er maks den har nu

og det har jeg fået nok af, jeg læste lidt rundt omkring nos og turbo og da min økonomi ikk er til turbo så må det blive NOS og det er jeg så blevet mega hug på... når jeg engang har fundet ud af hvad jeg vil installere ved hjælp af jeres hjælp så vil jeg gerne tage nogle billeder af min installation og en vejledning til den tid men jeg vil jo gerne have det bedste først så håber vi alle kan finde ud af det sammen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 23:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
hej lige igen, for at svare på de spørgsmål som ander egentligt havde,

jeg vil tro at dry nos er det letteste at installere, fordi du ikke skal have en extra slange til benzin, ved dry nos har du et T stykke som sættes i vakumregulatoren, som sørger for at der kommer extra tryk på benzen.
hvis du holder dig til 25-40 hk så skal du ikke indstille tændingen, men hvis du går på 50 og der over så skal der stilles på den, og det ved jeg ik en ski om.
den bedste benzin er 98 oktan, med boost. med mindre din bil er monster tunet eller kompressioenn erhævet til over 11 eller du kører med tryk så er 98 oktan mere en rigeligt.

det er rigtig at du går uden om din ecu med våd nos og selv kan styre det med dyserne.

håber det har hjulpet.

Mvh
Lars Ringsted


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 23:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29
Indlæg: 54
hej igen igen,

med en motor vil jeg vælge 40 hk og oktan 98 eller 10 % finsprit oven i 95 , for at være på den sikre side , og så kun bruge det over 3000-3500 omdrejninger, så burde den spinde som en mis, eller måske nærmere en løve, om du bruger tør eller våd nos til den kraft indstilling kan for så hvidt være ligemeget.

men jeg har jo tilfældigvis et tørt anlæg til salg´for billige penge og så er det jo helt nyt, jeg vil også gerne hjælpe med installationen. hvis du bor i nærheden af aalborg.

Mvh
Lars Ringsted


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2004, 00:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ringsted skrev:
hej igen, alt det special benz kan du stoppe skråt op, det er kun oktantallet du skal se på, med 98 burde der ikke være noget problem med mindre du kører med en kompression på over 11.

hvis nogle mener ander om special benzen så kunne jeg godt tænke mig at høre deres forklaring på hvorfor det skulle være bedre.

Ps jeg læser kemi på AUC og har skrevet project om skittet


Mvh
Lars Ringsted


Min gamle mor på 63 kan høre/mærke forskel almindelig og specialbenzinen i sin Mondeo v6.
Du siger selv at du har skrevet speciale om "skittet", var det så ikke rimeligt at du SELV kommer med en forklaring, som ikke bare min mor, men også jeg kan forstå?????
Start eventuelt indledningsvis med at fortælle lidt om de forskellige benzinselskabers additivpakker, hvad de består af, og hvad de forskellige additiver gør godt for.
Så kunne det også være, at jeg endelig kunne få forklaret, hvorfor lavpris 95Oktan er mere tilbøjelig til at tændingsbanke end normalpriset 95Oktan!!!!!!

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2004, 05:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
RINGSTED! lærer i om finsprit på AUC? og kun det?? hvad gavn mener du finsprit vil gøre i en benzintank??? tror du finsprit har et oktantal på 106???? tror da fanden jeg sommetider er lidt oppe at køre når jeg drikker vodka!!!! er vodka lig med 82 oktan???? ron og non er to forskellige måder at udtrykke/måle/angive oktantal på. MVH. søren ps. du har ret i at A/F måleren ikke bør bruges til N2O tuning, grundene til dette er dog helt andre end dem du beskriver! du har HELT ret mht. TÆNDRØR!!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team