Ringsted> Puha der flyver ord igennem luften der!!
Du skal jo sørge for at montere det hele rigtigt. Hvis det er gjordt, burde du ikke frygte at stoppe en dysse. Bilens egne indsprøjtningsdysser kan jo også stoppe til!!
Du siger tørnos til 25-75hk?? Hvor får du det fra?? Har du nogensinde prøvet at indstille et tøranlæg, for det kræver fandme sin mand!! At justere benztrykket så det passer til f.eks 75hk, er jo en ren gætteleg for normale mennesker. Man skal jo også passe på at bilen dysser ikke kommer i for højt tryk så de stopper (over 85psi er der chance for det)Jeg vil godt se dig hive 75 ekstra hk (i fed blanding) ud af en hvilken som helst dyssebro (kunne jo være en lille Fiat) uden at nå op i nærheden af det tryk
De tøranlæg der bliver leveret har så stor sikkerhed margen, at man mange gange kan skrue over 10psi ned i benztryk for at ramme det rigtige. Fabrikanten har ingen chance for at vide hvilken str. dysser eller hvor mange der er motoren (dog findes der enkelte kit til nogle biler).
I et single fogger tøranlæg risikere du at gassen ikke bliver fordelt 4*25% men det vil benzinen altid gøre. DVS at HVIS det ikke bliver fordelt rigtigt vil den ene køre mager og en anden fedt. Den opdager man nok ikke før det er for sent. Ikke engang med målere på
Fordeler en singlefogger vådsystem ikke præcist, vil der godt nok komme lidt flere hk på det ene stempel, meeeeeen der vil stadig ha blandingen i orden
Det skal jo lige siges til sidst at jeg selv kører med tør og ikke kan lide at overlade noget til tilfældighederne. Jeg kører med Benztrykmåler, flasketryk, lambdamåler, trykkontakt på benztrykket og RPM controller. Nu kan det næsten kun lade sig gøre at smadre motoren hvis man kører med det for længe