Havneren skrev:
Ja... Jeg må da nok indrømme at jeg også syntes at det lød NOGET mystisk, men nu er det jo lavet mange underlige ting i den epoke og jeg ved faktisk intet om det.
En forklaring kunne da være sjov morten???
Det første jeg lige faldt over var "kørte de med et bypass fra intercooleren direkte til gasspjældet". Jammen er det da ikke normalt at en intercooler rør går direkte op til gasspjældet? Ellers skal jeg da have bygget mit om.
Det næste "de kunne holde indsugnings temperaturen konstant". Hvorfor dog det? Ville det ikke stadig være en fordel at have den så kold som muligt?v/h christian
Tja såddan er det når man skriver uden at kontrollere hvad man har skervet, det jeg burde have skrevet var et bypass der gik forbi intercoleren ind i en art varmeveksler. Dersørgede for at holde temperaturen konstant. Dette skete det sidste år hvor turbomotorene var tilladt og de var underlagt en mængde restiriktioner, bla. mht. benzinøkonomi og maks tryk, men de vandt alligevel. over 3,5 l sugemotorer.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html