1,8l konvertering af 1,6l Twincam.(toyota)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#11 Indlæg af Staalanden »

Synes måske du skulle udskyde projektet lidt (Ved godt det er svært :D ) Og så finde bare en 140 hk blok med stempler med mere. Der sgu større chance for at det holder, især hvis du allerede tænker på turbo :D
Prøv evt. at søge på WWW.TOYOTAEXTREME.DK. Kan være du kan finde noget der :)
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Gæst

4age til 1,8L

#12 Indlæg af Gæst »

det er nemt

blokken og krum bassen fra en 7Afe motor gør jobbet, men ikke for mange snoninger så dør krumfætteren

hvorfor ikke knaster, portet top, spjældfætter og motorstyring og hvis udgangs motoren er fra en AE86 har du 180 hk med garanti

/Rene
Gæst

4age til 1,8L

#13 Indlæg af Gæst »

det er nemt

blokken og krum bassen fra en 7Afe motor gør jobbet, men ikke for mange snoninger så dør krumfætteren

hvorfor ikke knaster, portet top, spjældfætter og motorstyring og hvis udgangs motoren er fra en AE86 har du 180 hk med garanti

/Rene
Gæst

4age til 1,8L

#14 Indlæg af Gæst »

det er nemt

blokken og krum bassen fra en 7Afe motor gør jobbet, men ikke for mange snoninger så dør krumfætteren

hvorfor ikke knaster, portet top, spjældfætter og motorstyring og hvis udgangs motoren er fra en AE86 har du 180 hk med garanti

/Rene
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

kære gæst. hvad fordel mener du der er ved at tage en motor der kommer fra en ae86? hvordan vil du lave 180 sugeheste uden at hæve rpm væsentligt? MVH. søren
Brugeravatar
Juul
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 jan 2004, 11:39
Geografisk sted: Roskilde

#16 Indlæg af Juul »

Jeg har læst en masse om at tune en 4age. 180hk. kræver at motoren kommer op på 8500-9000 rpm., spjældhuse, hævet komp.(ca. 10.5:1), bearbejdet topstykke, skarpe kanster (ca. 300 grader +-4), en fuld programerbar computer er at foretrække frem for en såkaldt piggybag! Ret mig hvis jeg tager fejl eller har glemt noget!! :roll:

Har fundet et link på en australsk 4age side: http://www.toyotaperformance.com/4age.htm
Men det er rimelig pebret!! Så.. Har også hørt at de der skulle være lavet i dk vist nok var på 1757cm3!

Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med den konvertering?
FWD is for BOYS
RWD is for MEN!!
Besvar