Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 jan 2004, 21:05 
På min Bmw E36 kan jeg der bruge en Blow offf der blæser ud i det fri.
eller skal jeg lade den recirkulere :?: :?: :?:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 18 jan 2004, 21:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Hvis du vil have at det skal lyde godt, så brug en uden recirkulering. Bare husk at den skal sidde så tæt på spjældet som muligt for at den virker bedst.

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2004, 21:30 
jeg havde bare hørt at man blev nød til at sætte en recirk. BOV på for ellers kunne luftmængdemåleren ikke finde ud af det. men såadn ligger det måske ikke ???


Top
  
 
Indlæg: 19 jan 2004, 13:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Jeg lavede på et tidspunkt en M20 motor med turbo og luftmængdemåler, og der kørte jeg med en blow off ventil der luftede ud i det fri. Nu har jeg endu ikke experimenteret med så mange E36 motore, men jeg har hjulpet med at bygge turbo på en 318i E36, og der var vi også nødt til at køre med recirkulerende BOV, ellers kørte det ikke helt optimalt...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2004, 14:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Du skal bare have en justerbar åben dobbeltstemplet, så kan du bruge den på en bil med luftmassemåler også...

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2004, 14:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg kører også med atmofærisk dump på min Uno uden problemer what-so-ever. Ventilen er en dobb. stemplet fra Bruno Hansen motorsport. Den bedste jeg har prøvet, som er en del (5-6 forskellige, også fra den her fra Powerpage de er også helt ok, men Bruno's lyder bedre.)

Unoen har også mekanisk luftmændemåler med spjæld.

Ventilen er monteret 5 cm. fra gasspældet og giver en, set i forhold til orig. ventilen fra Bosch med returnering af tryk, et væsentligt bedre spoolup ved gearskifte.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team