Transitfar skrev:@lqs: Og hvis han tænker længe nok, hvad mener du så, at han bør nå frem til????
Han skulle gerne komme frem til at når ventiler "flyder" vil det sige ventilfjedrenes karetestik samt mekanismens vægt ikke understøtter omdrejningerne og der ved begynder ventilerne at flyde. Hvilket vil sige at de altså ikke når at lukke ordentligt.
""Denne modstand får også dine udstødningsventiler
til at "svømme" ved tryk på mere end ca. 1,1 bar. ""
Det er omdrejningerne der får dem til at flyde og ABSOLUT IKKE modtrykket!!!
så kan jo de også PRØVE at tænke, før de forklarer om årsag/løsning! STOL ALDRIG PÅ NOGEN UDEN SELV AT TÆNKE OVER SAGEN! heller ikke selv om de er ældre, ser bedre ud eller blot har størrer bryster! MVH. søren PS HAVNEREN stoler heller ikke på mig, selv om alle tre ting gør sig gældende!
Anders skrev:Så det vil sige at der er ikke det store at hente ved det når man kun 1bar tryk..
mvh Anders
Hej Anders... JO der er så! Nu kender jeg ikke lige din motors opbygning... MEN hvis din bil kører med et komplet originalt udstødningssystem med alle potter og evt. kattalysator måske??? Så vil du ABSOLUT kunne hente mange HK på det!!!
Når din motor skal af med luften og sender det ned gennem turboen vi det stå under tryk for at komme gennem turboen... Hvis du så også har tryk på den anden side af turboen vil dette modarbejde din motor ret kraftigt! Det er absolut AFGØRENDE for ydelsen på turbo motorer at der er så frit udstødningssystem som muligt efter turboen da det jo i den forenklede teori er trykforskellen mellem den ene side af turboen og den anden side af turboen at der driver denne rundt!
Nu mere luft du vil prøve at proppe igennem nu større effekttab kontra potentiale vil du have med udstødningsmodtryk!
Det bliver selvfølgelig nødvendigt at få den justeret ind bag efter...
hvad med ham FRITZ INDIANER FRA OPELS NASAAFD. blev han også fornærmet over der var nogen der bad ham om at tænke sig om? vi laver alle fejl/siger vrøvl derfor er der vel ingen grund til at undvære den seriøse debat! MVH. søren
Claus A skrev:"Ja... Det kunne da blive sjovt at høre deres argumenter. Det argument jeg tror de har kunne nemlig hurtigt skydes i sænk..."
Jeg tvivler desværre på at Fritz Indra fra Opels udviklingsafdeling vil bruge tid på at argumentere.... og jeg vil heller ikke !
Mvh Claus A
Hvis det rent faktisk er en der har forstand på det som du har snakket med vil uden vidre kunne argumenterer for det også! Det tvivler jeg så desværre på... Enten det eller også har du ganske simpelt misforstået det, hvilket der heller ikke er noget unormalt eller for den sags skyld pinligt i!
Anders skrev:Så det vil sige at der er ikke det store at hente ved det når man kun 1bar tryk..
mvh Anders
Hej Anders... JO der er så! Nu kender jeg ikke lige din motors opbygning... MEN hvis din bil kører med et komplet originalt udstødningssystem med alle potter og evt. kattalysator måske??? Så vil du ABSOLUT kunne hente mange HK på det!!!
Når din motor skal af med luften og sender det ned gennem turboen vi det stå under tryk for at komme gennem turboen... Hvis du så også har tryk på den anden side af turboen vil dette modarbejde din motor ret kraftigt! Det er absolut AFGØRENDE for ydelsen på turbo motorer at der er så frit udstødningssystem som muligt efter turboen da det jo i den forenklede teori er trykforskellen mellem den ene side af turboen og den anden side af turboen at der driver denne rundt!
Nu mere luft du vil prøve at proppe igennem nu større effekttab kontra potentiale vil du have med udstødningsmodtryk!
Det bliver selvfølgelig nødvendigt at få den justeret ind bag efter...
v/h christian
HVor stor rør skal jeg så op i?????
mvh Anders
Som udgangspunkt skal de være i så stor diameter som muligt... Gerne MINIMUM 2,5" Og nærmere mindst 3" når vi snakker de HK. Hvis du har ploblemer med pladsen nede over bagbroen eller ligende er det "lovligt" at gå en anelse ned i diameter ude bagved... Men altså som udgangspunkt så stort som muligt... Modtryk er din fjende!