møffe skrev:husker jeg ret så må man ikke bare lække en 6 cylindret over i en bil der er født med fire.heller ikke selvom den overholder 20% reglen.så mon ikke han har betalt en form for afgift.måske en palle vestfyn i synshallen......
Her med kan jeg så erklære, at du IKKE husker ret!
Det er noget håbløst vås...
Toldogskat kigger KUN på effekt i et tilfælde som dette.
det gør jeg sikkert. men jeg under søgte på et tidspunkt om jeg måtte ligge en scorbio/sierra 2.9 v6 i min sierra GT.xr4i har 145 hk.GT 122 hk.iflg ford. 122 + 20%= 146.4. puuuhaaa nej det måtte jeg ikke gøre,med mindre jeg betalte afgift...og må man lægge en motor fra en golf 3 ned i en golf 2 der ikke er tybe godkent med den motor.G3 vr6 har sikkert også større bremser end G60. og røre du og motor og bremser så skal du betale afgift.... men prøv at kontakte told og skat. mon ikke de ved det.
Snakkede oraklerne inde hos TS noget om, hvorfor de ville have penge??
Mig bekendt er en xr4i motor en 2,8 med 145 Hk, en Scorpio har en 2,9 med enten 148 eller 150 Hk.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
møffe skrev:det gør jeg sikkert. men jeg under søgte på et tidspunkt om jeg måtte ligge en scorbio/sierra 2.9 v6 i min sierra GT.xr4i har 145 hk.GT 122 hk.iflg ford. 122 + 20%= 146.4. puuuhaaa nej det måtte jeg ikke gøre,med mindre jeg betalte afgift...og må man lægge en motor fra en golf 3 ned i en golf 2 der ikke er tybe godkent med den motor.G3 vr6 har sikkert også større bremser end G60. og røre du og motor og bremser så skal du betale afgift.... men prøv at kontakte told og skat. mon ikke de ved det.
Det er desværre sådan at Told og Skat faktisk til tider ikke selv kan deres regler ELLER folk ikke skriver et konkret nok brev til dem så de selv skal hand og tænke... Og så tænker lidt "over sig"!
Den oplysning du har fået af dem er i hvert fald forkert...
Det er nogle halv komplicerede regler og kan ende ude i at det bliver et fortolknings/vurderings spørgsmål... Jeg vil støtte møffe i at du bør kontakte dem via brev og få et svar... Husk at beskrive alle detaljerne omkring det forholdene så der ikke bliver nogle misforståelser eller gætterier fra deres side.
DET VAR NU IKKE (KUN) MHT. VÆGTAFGIFT JEG SKREV TIDLIGERE. MAN MÅ MIG BEKENT IKKE ÆNDRE VÆGTEN MED OVER 50 KILO (AKSELTRYK) I FORBINDELSE MED OMBYGNING TIL ANDEN MOTORTYPE. STØRRE MOTOR MED FLERE CYLINDRE KRAFTIGERE GEARKASSE TRÆKAKSELER MM. DET VEJER VEL DET HELE? MVH. søren
det er ikke noget problem så længe bilen bare er gammel nok! har en kammerat der er ved at bygge en KADETT C MED VOLVO MOTOR det kan godt lade sig gøre lovligt. når jeg selv får tid kunne jeg tænke mig at lægge en bedre motor i en gammel (1983 9 måned) FORD XR4I, men hvornår vides ikke! desværre!!! MVH søren
lqs skrev:det er ikke noget problem så længe bilen bare er gammel nok! har en kammerat der er ved at bygge en KADETT C MED VOLVO MOTOR det kan godt lade sig gøre lovligt. når jeg selv får tid kunne jeg tænke mig at lægge en bedre motor i en gammel (1983 9 måned) FORD XR4I, men hvornår vides ikke! desværre!!! MVH søren
Og hvad slags motor skulle det så være (nysgerrig)
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..