møffe skrev:
det gør jeg sikkert. men jeg under søgte på et tidspunkt om jeg måtte ligge en scorbio/sierra 2.9 v6 i min sierra GT.xr4i har 145 hk.GT 122 hk.iflg ford. 122 + 20%= 146.4. puuuhaaa nej det måtte jeg ikke gøre,med mindre jeg betalte afgift...og må man lægge en motor fra en golf 3 ned i en golf 2 der ikke er tybe godkent med den motor.G3 vr6 har sikkert også større bremser end G60. og røre du og motor og bremser så skal du betale afgift.... men prøv at kontakte told og skat. mon ikke de ved det.
Det er desværre sådan at Told og Skat faktisk til tider ikke selv kan deres regler ELLER folk ikke skriver et konkret nok brev til dem så de selv skal hand og tænke... Og så tænker lidt "over sig"!
Den oplysning du har fået af dem er i hvert fald forkert...
Læs den her side igennem... For neden begynder det interressante!
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp? ... itetsskift
Det er nogle halv komplicerede regler og kan ende ude i at det bliver et fortolknings/vurderings spørgsmål... Jeg vil støtte møffe i at du bør kontakte dem via brev og få et svar... Husk at beskrive alle detaljerne omkring det forholdene så der ikke bliver nogle misforståelser eller gætterier fra deres side.
v/h christian