Renovering af turbo DIY

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
jyden

Renovering af turbo DIY

#1 Indlæg af jyden »

hejza er ny her på forumet. er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan skaffe stumper til renovering af en turbo. det kan jo ikke passe at man ikke selv kan renovere sådan en en selv! så det vil jeg forsøge. er der eventuelt nogen der har prøvet det selv før eller har i alle valgt at lade proffesionelle til det! jeg er selv lige blevet uddanet mekker så jeg vil mene opgaven er mig mulig! Håber der er nogen der kan oplyse mig hvor henne man kan købe sådan noget, og eventuelt komme med nogle tips vedrørende turbo renovering! på forhånd tak

JYDEN
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

vil godt se hvordan du vil afbalancere den bag efter med små 200.000 omdrejninger
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

det er ikke nødvendig at afbalancere den HVIS du mærker den MEGET NØJAGTIG OP! ved godt der er mange der vil mene det ikke kan lade sig gøre, men det kan det! har set det flere gange!! MVH. søren
Jyden

#4 Indlæg af Jyden »

hhvad mener du med afbalancering? hvorfor skal den det hvis det hele bliver udskiftet altså både aksel/trykskive/kompresserhjul/møtrik/trykleje +div pakninger, møtrikker flancer osv.. men hvad ved jeg :? det kan godt være du har ret men vil du ikke uddybe det med afballancerin nærmere, da jeg ikke lige kan se hvad der skule afbalanceres


MVH JYDEN
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

lqs er det noget du har prøvet før? og hvordan blev resultatet? hvad er det man skal mærke op?

må godt nok indrømmer der er hurtig respons/svar her på dette forum :shock: det er TOPKLASSE :lol:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

det JYDEN skriver om er jo en NY TURBO, med brugte huse! MVH. søren
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

lqs er det noget du har prøvet før? og hvordan blev resultatet? hvad er det man skal mærke op?

må godt nok indrømmer der er hurtig respons/svar her på dette forum :shock: det er TOPKLASSE :lol:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

JA det er noget jeg har prøvet. det er noget med at slå en streg på kompressorhjulet og på akselen/turbinehjulet før du skiller turbo ad. disse mærker skal så passe over for hinanden når du samler den igen, NØJAGTIG! resultat 12,02 MVH søren
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

resultat 12,02 hvad betyder det?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

1/4 mile tid=12,02 MVH søren
Besvar