Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hald79 skrev:
det vil jeg så godt give dig ret i..........men det er ofte monteringen folk er bange for........ og selv om det nu har taget 28 timer an monterer det sår er det vel ikke så slemt........tror nok jeg brugte omkring 30 timer på det......
men det skal så lige siges at mit næste projekt kommer ikke til at tage ret meget mere end det halve.........

desuden skal det også siges et det er 1000000 gange nemmer at fejlsøge då noget man selv har bygget......(taler af erfaring).....

Med hensyn til indkøringen.......så tror jeg (hvis vi ser bort fra mine forglemmelses og montage fejl) at Henrik og mig brugte ca. 3 aftener på at grund justerer kadetten så den kørte nogenlunde godt og den kunne fyrers af uden at være bange for at noget skulle gå galt......
den har siden efterårsferien kørt med ca. 0,35 bar og det starter stadigvæk hver morgen og kører... :wink: :wink:
regner dog først med at den skal skruges op til forår når den skal på felt så men lige kan holde lidt øje med hvad der sker.........

Men fortsat held og lykke med indkøreingen :wink: :wink:

MVH Jens Hald


Der blev jo også leget unødigt med for lille brændstofpumpe(alt alt for lille!) og en masse småting. Bla en hulens stor dynge af strækbolte skulle jo bruges først....;-)
Hvis vi havde været helt uden disse fejl40 ville det have været noget hurtigere.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA

AF FEJL BLIVER MAN OFTE KLOG MEN SJÆLDENT RIG.........

PS det blev sku da kun til 40 incl. dem der sidder i den nu... :wink: :wink:

OG desuden......
Man skal høre meget før ørerne falder af, men man skal ikke sige meget før tænderne falder ud..... :wink: :wink:

MVH Jens Hald :D :D :D :D :D :D :D :D

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg brugte 10 timer på mit ledningsnet, men havde for inden udført nogle forsøg sammen med mads for at være sikker på at det virkede osv. (Var jo trods alt nok den første i DK, måske efter ham Per).

Jeg brugte meget tid til at kører det ind ude på vejen. Til og fra arbejde somregel... Mest fra :) . Men det var først efter jeg kørte på rullefeldt og jeg kunne justerer det ind efter gasserne at det virkelig kom til at køre godt.

Det har kørt uden problemer af betydning siden og det er vel ca. 8-10 måneder og ca 15000km nok.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Fik du den startet på default software?


Ja da jeg ændrede mine temp sensor værdier og reqfuel inden op start startede den første gang i 4 graders frost. 8)

Jeg stod i en carport under konverteringen.

Det er sidste gang, men det sagde jeg også da jeg ombyggede den til 4 cyl sideste år mellem jul og nytår i 14 graders frost, 8) 8) 8)
jeg bliver nok aldrig klogere :roll:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Der burde være en medlemsgruppe, som hed: "hard-core medlem"
Jeg stemmer på Morten som æresmedlem, selv om han mest minder om "den fortabte søn"...

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jep... Den kender jeg også godt. Er pt. ved at bygge motorcyklen om til syn med henblik på salg. Dette også i udendørs temperaturer... Pokkers!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg er desværre ikke den fortabte søn, da jeg stod i forældrenes carport og lavede det.
Ville ønske at de havde en opvarmet garage da selv juleøl skal tøes op efter 5 min i 14 graders frost, og glem alt om kaffen.

MVH


Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
4 graders frost :cry: :cry: :cry: :cry: kunne du få lodekolben til at virke :D :D .........

men som Transitfar siger....... du bliver æresmedlem ved de "hard-core mekaniker"........ og jeg bliver aldrig medlem........ jeg hader at fryse mår det gælder sådan noget "pille" arbejde :D :D

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Senest rettet af Hald79 08 jan 2004, 22:39, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Tag da den to-hjuler med ind i baggangen....
Det får mine unger da lov til....... :lol: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 22:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hald79 skrev:
4 graders frost :cry: :cry: :cry: :cry: kunne du få lodekolben til at virke :D :D .........

men som Transitfar siger....... du bliver æresmedlem ved de "hard-core mekaniker"........ og jeg bliver aldrig medlem........ jeg hader at fryse mår det gælder sådan noget "pille" arbejde :D :D

MVH Jens Hald


Ingen problem i 4 graders frost tager blot lidt længere tid.

Men i 14 graders frost er det en god ide at forvarme ledningerne med en varmluftpistol,

tip kan også bruges til fingrene.

MVH


Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team