Hald79 skrev:det vil jeg så godt give dig ret i..........men det er ofte monteringen folk er bange for........ og selv om det nu har taget 28 timer an monterer det sår er det vel ikke så slemt........tror nok jeg brugte omkring 30 timer på det...... men det skal så lige siges at mit næste projekt kommer ikke til at tage ret meget mere end det halve.........
desuden skal det også siges et det er 1000000 gange nemmer at fejlsøge då noget man selv har bygget......(taler af erfaring).....
Med hensyn til indkøringen.......så tror jeg (hvis vi ser bort fra mine forglemmelses og montage fejl) at Henrik og mig brugte ca. 3 aftener på at grund justerer kadetten så den kørte nogenlunde godt og den kunne fyrers af uden at være bange for at noget skulle gå galt...... den har siden efterårsferien kørt med ca. 0,35 bar og det starter stadigvæk hver morgen og kører... regner dog først med at den skal skruges op til forår når den skal på felt så men lige kan holde lidt øje med hvad der sker.........
Men fortsat held og lykke med indkøreingen
MVH Jens Hald
Der blev jo også leget unødigt med for lille brændstofpumpe(alt alt for lille!) og en masse småting. Bla en hulens stor dynge af strækbolte skulle jo bruges først.... Hvis vi havde været helt uden disse fejl40 ville det have været noget hurtigere.
Jeg brugte 10 timer på mit ledningsnet, men havde for inden udført nogle forsøg sammen med mads for at være sikker på at det virkede osv. (Var jo trods alt nok den første i DK, måske efter ham Per).
Jeg brugte meget tid til at kører det ind ude på vejen. Til og fra arbejde somregel... Mest fra . Men det var først efter jeg kørte på rullefeldt og jeg kunne justerer det ind efter gasserne at det virkelig kom til at køre godt.
Det har kørt uden problemer af betydning siden og det er vel ca. 8-10 måneder og ca 15000km nok.
HenrikGM skrev:Fik du den startet på default software?
Ja da jeg ændrede mine temp sensor værdier og reqfuel inden op start startede den første gang i 4 graders frost.
Jeg stod i en carport under konverteringen.
Det er sidste gang, men det sagde jeg også da jeg ombyggede den til 4 cyl sideste år mellem jul og nytår i 14 graders frost, jeg bliver nok aldrig klogere
Jeg er desværre ikke den fortabte søn, da jeg stod i forældrenes carport og lavede det.
Ville ønske at de havde en opvarmet garage da selv juleøl skal tøes op efter 5 min i 14 graders frost, og glem alt om kaffen.
4 graders frost kunne du få lodekolben til at virke .........
men som Transitfar siger....... du bliver æresmedlem ved de "hard-core mekaniker"........ og jeg bliver aldrig medlem........ jeg hader at fryse mår det gælder sådan noget "pille" arbejde
MVH Jens Hald
Senest rettet af Hald79 08 jan 2004, 22:39, rettet i alt 2 gange.
Hald79 skrev:4 graders frost kunne du få lodekolben til at virke .........
men som Transitfar siger....... du bliver æresmedlem ved de "hard-core mekaniker"........ og jeg bliver aldrig medlem........ jeg hader at fryse mår det gælder sådan noget "pille" arbejde
MVH Jens Hald
Ingen problem i 4 graders frost tager blot lidt længere tid.
Men i 14 graders frost er det en god ide at forvarme ledningerne med en varmluftpistol,