Tun til Uno Turboen

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

245hk er da bestemt muligt

#51 Indlæg af Mads RR »

Hej

Jeg vil give Henrik ret. 245 hk skulle nok være muligt hvis man har forstand og penge til det. Se bare denne Punto GT med 237 hk. En Punto GT motor er stort set samme motor som en Uno Turbo 1,4.
http://www.geocities.com/MotorCity/5161 ... er_tun.htm

Hilsen Mads Rose Rasmussen


HenrikGM skrev:Hvis jeg ikke husker forkert var der engang en bil på jyllandsringen SpecialSaloon med en unoturbo motor som man hev en lign. effekt ud af.

Det er der vel nogen herinde fra der kan huske?

Lasse Kristensen måske?

Vil tro at en uno turbo kan nå den effekt hvis man gør lidt for det.

Når man kan slæbe 345hk ud af en "garagetunet" 1,6 rolla, hvorfor skulle det så være voldsomt svært at få 245 ud af 1,4liter?

200nm v. 9000rpm så smider den da 255hk.....
Sådan lige fra hoften:
Hold et komp.forhold omkring de 1:8.8, ikke højere.
Få nogle gode lange plejlstænger så S/R forholdet bliver fornuftigt, og nogle stempler med tilsvarende højt placeret krydspin.
Feks et sæt JE pistons med keramisk belagt stempelkrone, og tefloncoatede sider.
Krumptappen skulle nok kunne holde. svjh er den ikke specielt svag i unoen, men alt roterende skal afbalanceres til temmeligt høje rpm, mindst 10k rpm
Ladetrykket skal nok være i omegen af 1.8-1,9 bar.
Brug noget i retning af en TB2808 lader
Du skal nok have lavet et specielt svinghjul da jeg nok ikke turde overføre den effekt ved det omdrejningstal, med oem svinghjul.
4 gode spjældhuse og et fornuftigt design indsug, plus en heftig intercooler.
Og sidst men ikke mindst, så skal du have et rigtigt godt sprøjt, og have det hele kørt ind så det _passer_
Med de data burde den smide en del mere end 245hk, nu jeg sidder og kigger lidt nærmere efter...

Det kan nok godt bygges for en 30-40k. hvis du selv kan lidt.
Også så det kan holde et fornuftigt stykke tid.

Det er kun et bud, intet andet, men det burde kunne lade sig gøre.
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#52 Indlæg af corrado vr6 »

Bmw 545 med Turbo.. så må du sgu da kunne sætte ham på plads.. :)
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#53 Indlæg af Morten VJ »

corrado vr6 skrev:Bmw 545 med Turbo.. så må du sgu da kunne sætte ham på plads.. :)


ell hvad med en BMW 530 turbo disel m. chip
han ser garenteret kun røgen op til de 150 km/t
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#54 Indlæg af Gæst »

Har selv kørt en del Bmw, men kan ikke erindre og være stødt på en model 545i.. Hvad årgang er sån sag? Ved godt det ikke helt har noget og gøre med sagen, men blev nu lidt nysgerrig...
Gæst

#55 Indlæg af Gæst »

Der er lavet en 745, som er en 7-serie med 3,5 M30 motor og turbo....har vist omkring 300hk.
Gæst

#56 Indlæg af Gæst »

Der har du næsten ret, en Orig. 745turbo har 252hk / 380nm ved 3200omdr... MEN den har jo ikke meget og gøre med omtalte 545turbo!!!!!!!!!!!!!
Besvar