smedede stempler, Hvor??
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg var træt det skal selvfølgelig være kg
Dvs 12 kg luft til 1 Kg benzin .
Det er rettet.
MVJ
Morten
Dvs 12 kg luft til 1 Kg benzin .
Det er rettet.
MVJ
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
lqs skrev:sad lige og kiggede på det (sluder) MORTEN skrev tidligere i denne tråd. 12 liter luft til 1 liter benzin? ja der bliver BENZINØKONOMIEN nok ikke helt billig!! tror faktisk heller ikke du nogen sinde vil få motoren startet med det blandingsforhold!!! heller ikke selv om du retter nok så meget i VE. tabellen. MVH. søren
HAHAHAHAHAHA... Nej den holder sku nok ikke helt!!! Den motor ville nok ikke engang kunne turnes pga. kompresionen...
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Havneren skrev:lqs skrev:sad lige og kiggede på det (sluder) MORTEN skrev tidligere i denne tråd. 12 liter luft til 1 liter benzin? ja der bliver BENZINØKONOMIEN nok ikke helt billig!! tror faktisk heller ikke du nogen sinde vil få motoren startet med det blandingsforhold!!! heller ikke selv om du retter nok så meget i VE. tabellen. MVH. søren
HAHAHAHAHAHA... Nej den holder sku nok ikke helt!!! Den motor ville nok ikke engang kunne turnes pga. kompresionen...
Tja der er nemt nok at blive til grin.
Pga nogle enkelte sprogspassere.
og jeg giver havneren elt ret i at denne motor aldrig ville kunne køre rundt pgaf en væske ikke kan komprimeres på samme måde som en gassart.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nu ikke så pivet, Morten
.
De 12 L luft er jo blot målt EFTER den nye Helium-kølede (-260 C) intercooler.
Jeg har dog hørt, at denne type intercoolere giver visse frostproblemer, hvis de benyttes sammen med en bestemt type vingeluftmålere...
.
De 12 L luft er jo blot målt EFTER den nye Helium-kølede (-260 C) intercooler.
Jeg har dog hørt, at denne type intercoolere giver visse frostproblemer, hvis de benyttes sammen med en bestemt type vingeluftmålere...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Transitfar skrev:Nu ikke så pivet, Morten.
De 12 L luft er jo blot målt EFTER den nye Helium-kølede (-260 C) intercooler.
Jeg har dog hørt, at denne type intercoolere giver visse frostproblemer, hvis de benyttes sammen med en bestemt type vingeluftmålere....
Korrekt hav altid luftmængdemåleren inden i det vame motorrum aldrig ude i den kolde luft sammen med luftfilteret ellers fryser den.
Taler af egen erfaring.
Jeg græder ikke
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Jeg regnede i øvrigt engang lidt på hvor meget det ville give at tage 50gram væk fra hvert slag (altså lette hver stempel/pejlstang med 50g) på en 4 cylinderet motor ved 6000 omdr. Jeg kom frem til et resultat på 0,05hk ca... Ikke voldsomt hva? Jeg er dog lidt i tvivl om min udregning var helt korrekt...
v/h christian
v/h christian
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Havneren skrev:Jeg regnede i øvrigt engang lidt på hvor meget det ville give at tage 50gram væk fra hvert slag (altså lette hver stempel/pejlstang med 50g) på en 4 cylinderet motor ved 6000 omdr. Jeg kom frem til et resultat på 0,05hk ca... Ikke voldsomt hva? Jeg er dog lidt i tvivl om min udregning var helt korrekt...
v/h christian
Jeg mener ikke at man letter plejlstænger og stempler for effekt-forøgelsens skyld.
Men hovedsageligt for at få skidtet til at holde ved forøgede omdrejninger.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00