Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

en time på rullefelt=min 500kr MANGE TIMER PÅ DO. = MANGE PENGE!! MVH. søren PS. prøv at se på EGONs GORILLA den er der brugt MAX. 3TIMER PÅ AT KØRE IND (på landevejen)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

lqs skrev:
en time på rullefelt=min 500kr MANGE TIMER PÅ DO. = MANGE PENGE!! MVH. søren PS. prøv at se på EGONs GORILLA den er der brugt MAX. 3TIMER PÅ AT KØRE IND (på landevejen)

Jaja, det er en racerbil, og ikke en bil der kører med den opsætning til hverdag. Der er en bid forskel der.

Hald79s kadett kørte skam fint med nul timers justering, men det blev da gevaldigt bedre efter blot nogle få timers fræsen rundt. uden felt.

Men du kan næppe køre en hverdagsbil ind på landevejen på "MAX 3 TIMER" så den yder den tuningsgrad folk vil have, har at acceptabelt brændstofforbrug, og kan overholde et fornuftigt emissionsniveau. No way!

Titel:
Moderator

Hvad er iøvrigt mange penge???

500kr på felt i timen, hvis motoren har taget 200+ timer at bygge i bilen, med stumper for en formue??
Så er 500kr/time pludseligt kun pebernødder, især hvis det hele giver et drøn lige pludseligt.

Mht GORILLAen, så er det en vældig bil, med en vældig ydelse, fint bygget osv., men den kører bare ikke.....og det er da lidt synd.
"gorilla" går jo lidt af den, hvis den ikke kan andet end slå gearkasser i smadder.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Det evindelige problem effekten forøges, og straks viser det svageste led sig.
Det eneste jeg kan tilråde er at tune på en bil hvor der tunes meget på omkring i verden. Søg på nettet der er mange der deler ud af deres erfaringer, om div nedbrud og brug denne viden til at sætte tuningsgraden af din motor.

Som en klog amerikaner sagde
" Hastighed koster hvor hurtigt vil du køre."

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

den kørte da fint sidst den blev startet! mener faktisk godt du kan nå 95% af mapningen på 3 timer på landevejen. 10minutter sammen med en 4gastester og så kan den også synes (på den front). dette kræver selvfølgelig at man har en MS. der er brugervenlig og en programør der ved hvad han laver! EGONs GORILLA er vel lige så meget gadebil som nogen anden. eller hvad? MVH. søren god HJUL

Titel:
Moderator

lqs skrev:
den kørte da fint sidst den blev startet! mener faktisk godt du kan nå 95% af mapningen på 3 timer på landevejen. 10minutter sammen med en 4gastester og så kan den også synes (på den front). dette kræver selvfølgelig at man har en MS. der er brugervenlig og en programør der ved hvad han laver! EGONs GORILLA er vel lige så meget gadebil som nogen anden. eller hvad? MVH. søren god HJUL

Jeg har kun hørt at den spiste gearkasser i et forrygende tempo, når den fik lov at bruge effekten, men jeg har kun anden og tredjehåndsinfo.

Ja, en stor del af mapningen kan gøres på landevejen, men det er yderst risikabelt at mappe fuldtskrald på den måde.(især bliver det lidt spændende at mappe max tryk/max rpm på den motor!) Man skulle jo gerne vågne næste dag ;-)

Grunden til at den kan synes på den måde er jo netop årgangen ;-)

Nu skal det ikke forståes således at jeg kritiserer gorillaen(for at bruge dit eget udtryk), tværtimod mener jeg det er en meget velbygget bil.

Med gadebil mener jeg en bil der kører til dagligt i det trim den er bygget, og det betyder jo med 439hk i gorillaens tilfælde, og det kører den vel ikke langture til feks fleggård med?
Nu har jeg ikke prøvet den, og ved derfor ikke hvad jeg taler om her, men jeg kan forestille mig at det kan blive svært at nå en opsætning der er rykfri i gasovergangen, ikke sviner med bensinen(økonomi) og stadigt kan tåle 10minutter flatout, på blot 3 timer på landevejen, plus 10 minutter med en 4gastester.

Titel:
Mester Medlem

fuldt skrald er faktisk det letteste og simpleste at mappe. det er selvfølgelig en betingelse at føreren er til at stole på! grunden til den kan synes har intet med årgangen at, det tror jeg også godt du er klar over! du kunne sagtens hente dåseøl til nytårsaften i den. men det ville være selvmord at prøve tophastigheden! fristes til at skrive naturligvis!! store ny lavohms dyser er taknemmelige. der er simpelthen så stor forskel til nogle gamle! når folk skriver 10 minutter flatout i forbindelse med sådan en bil, ja så virker det lidt mærkeligt på mig. prøv at spørge HAVNEREN om han nogen sinde har prøvet 1 minut i GOLFEN? MVH. søren

Titel: 1 minut !!!!

Det skulle da helst være ovre på max 14sek :D

Titel:
Mester Medlem

Hehe rene nice underskrift.

Moderator

Turbomotor.DK skrev:
Det skulle da helst være ovre på max 14sek :D

Goddag de herrer, og merry merry hjul!

Jeg har de CPUere du efterlyste klar til dig, og også en CD med lidt int. software.

Imellemtiden indtil vi løber på hinanden, så skal du måske lige kaste et smut forbi denne side:
http://www.4agte.com/

Der er et eksempel på en toyotamaskine med MS, måske du kunne bruge det. Har ikke gennemlæst det nærmere, men måske det var int.?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time