Finn Tolstrup Pedersen skrev:Att morten.Vi kan nem blive enig om at sænke kompression er det bedste. Men kørestil har også noget at sige.Alt kan jo ødelægges.Har en kammi der kører 626 2.0 i 16V med 10-1 i kompression og 0,7 bar.Det har han kørt med i 2 år.Vi har selv monteret(altså garage fuskere).Vi har haft turbomotor til at montere mf2.Det holder squ fint.Men jeg har nu ingen planer om karriereskift.
'Det kan jeg ikke argumentereimod, men prøv at fyre svinet af igennem tyskland og se hvad resultatet bliver. Ikke tillrådeligt Det indlægget blev startet med var hvordan kaan jeg turbolade en toyota xx motor med o,7 bar Jeg prøvede kun at give et råd således at der ikke opstod nogen motorsprængning . At der er andre mototer der kan køre med dette ladetryk, er ikke endbetydene med at en toyota motor model xxx kan holde til det samme.
Hvorfor ikke skifte erhverv det er godt betalt og meget udfordrende har jeg hørt.
Foresten glemte at skrive at det holder mazdaen squ næppe til.Så tror jeg squ der skal mere end 5 kilo til.Det er jo sjovt at holde det på et prisniveau hvor alle kan være med.Det kan gøres meget dyrt hvis det er det man vil.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
tror næppe der er mange der har kamp tunede biler her der kan klare bundgas hele vejen ned gennem tyskland! men ok det er jo prisen man betaler for at hæve effekten, så slider man jo også materiellet hurtigere. hvor mange kender i der holder bundgas på motorvejen over længere tid hvor motoren holder til det?
Nu skal i ikke lokke trådens forfatter til at smadre motoren vel?
Selvf. _kan_ det laves så det holder, men det kan også _nemt_ laves så det giver et fælt drøn. Man skal generelt passe på med at sætte tal og stumper på hvad man kan og ikke kan. Det er jo ikke meningen at lokke nogen til at smadre deres motor hvis de ikke har evnerne og know-how´en til sikkert at kunne bygge det.
Turbomotor er jo nok at se som en specialist i de motorer, og de tricks han slipper af sted med er ikke lige noget man "bare" efterligner, uden en hvis insiderviden på det område, og jeg fornemmer ikke at trådens forfatter har den fornødne viden til at gennemføre det uden "proff"hjælp i den tuningsgrad der lægges op til, uden dyre omkostninger.
Der nævnes heller intet om bilen stadigt skal kunne køre 12+km/liter efter ombygningen, eller om det er en all-out "Vandel" bil der er tale om.
Det er bestemt et parameter der skal med!
Yugo Turbo skrev:tror næppe der er mange der har kamp tunede biler her der kan klare bundgas hele vejen ned gennem tyskland! men ok det er jo prisen man betaler for at hæve effekten, så slider man jo også materiellet hurtigere. hvor mange kender i der holder bundgas på motorvejen over længere tid hvor motoren holder til det?
Næææ.sikkert ikke. Mange af de biler herinde fra er perlegrusbyggede biler, og vil smelte eet eller andet noget så grusomt på en flat-out tur i 30 graders varme gennem tyskland(selvf. i Tyskland!!)
Men det kan sagtens lade sig gøre at bygge det så det KAN holde til det, og forskellen ligger ikke i svinedyre stumper, men i mange timer på rullefelt og en præcis justering.
deri har du da ganske ret henrik, men hvem har lige et rullefelt i garagen... jeg bruger motorvejen midt om natten, kombineret med min FMI 1,4 (blandingsmåler) samt min bærbare put til at få det til at spille... synes da selv at den kører rimeligt... har dog haft en kammerat til at hjælpe med tændingsmappet da jeg ikke helt turde gi den mere tænding uden at ha lidt hjælp