@ calibraen: Desværre har vores gæst jo ret. Og selv om man har ret i nogle sure kendsgerninger, er det jo ikke det samme som at man også har løsningen på problemet.
Tænk fx bare på arbejdsløsheden her i landet, eller ventelisterne på sygehusene.
Adskillige af vore kære politikere kæfter jo op i tide og utide med "reelle arbejdsløshedstal" og "ulidelige ventelistetider" men er der nogen af deres hidtidig fremsatte forslag, som har hjulpet???????
Det, vi diskuterer i denne tråd, og i vores nyhedsgruppe, er såmænd blot HVORDAN man kan få sin TUNEDE bil SYNET OG GODKENDT!
Klart nok er det lettere at springe over, hvor gærdet er lavest, få din bil synet med den lovlige motor, smut hjem og skift og kør så i det daglige med noget, som i princippet er ulovligt.
Før storebæltsbroen blev bygget var der også noget som hed "køre-på-chancen", men nogen valgte alligevel BÅDE at bestille billet til færgen OG køre hjemmefra i god tid.
Uanset hvor nemt det ville blive at få godkendt en eftermonteret turbo til syn, så vil der naturligvis altid være nogle, som blot vælger at lade være med at få deres ombygning lovliggjort.
Mig bekendt er der netop INGEN i vores nyhedsgruppe, som ønsker sig tilbage til "de gode gamle wild-wild-west dage" selv om det da er en hyggelig drøm at falde i søvn ved om aftenen......
Og dem, som ikke bryder sig om at bo lille Danmark kan jo bare frit emigrere.
Bare pudsigt, at told&skat netop har en bunke sager, hvor folk som bor i DK (sjælland) kører rundt i svensk-indregistrerede biler.
Men okay, vores finansminister ved jo heller ikke hvor han bor.......
