Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 05:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
synes det lyder som en rigtig fornuftig ide... tror også at andre end mig gerne vil ha muligheden for at ha en lovlig bil på trods af interessen for at den også kan accelrere hurtigt... så må man jo bare bygge det så det kan synes... selvom 300+ i en 127 er lige min stil... masser af effekt og ingen vægt... det er sku vejen frem... ha ha ha. men jeg synes i bund og grund at det er en VIRKELIG god ide... 8)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
YEP, jeg synes også at prorace´s indlæg er lækker læsning, hele vejen igennem.
Ideen med syn hvert år er ligeså god som den er original, her taler vi jo virkelig til hjertet i den danske jantelovsmentalitet.....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Der er sq nok pænt mange herindefra der er til syn ca. en gang om året alligevel...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
syntes at prorace forslag er det bedst stillede indtil nu.
Eneste mulighed ellers er, at få +20000 underskrifter, som det kræves for at oprette et parti der kan opsilles til folketingsvalg.
Men så ville man jo oz kunne stille med politisk magt :D !

PS: ønsketænkning....

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja det forslag der er kommet syntes jeg også lyder rigtig godt, og for min skyld ville det ikke gøre noget hvis der var syn én gang om året, som det er blevet sagt er der alligevel en del der bliver kaldt til syn og derfor er til syn i gennemsnit en gang om året. Jeg har da f.eks. været til syn 2 gange på et halvt år hvor bilen er gået igennem begge gange. Men for min skyld kunne vi godt indføre syn hvert år til biler der var tunede.

Hmm det kan jo ikke komme som nogen overraskelse at der kommer skærpede regler. Der er jo en del som har skidt godt og grundigt på det gamle "system" bl.a alle de fjolser som køre rundt i biler der er bund ulovlige, og hvor deres forsikring ikke gælder længere. En del af disse personer har så tilmed valgt at køre ulovlig striberæs og har tiltrukket sig en del uheldig "reklame" nu har politiet et godt værktøj til at stoppe det 90% af alle der kommer disse steder ender til et syn. Et andet problem er alle disse tunings bokse til diesel biler som vi har set de sidste par år, folk "glemmer" at sige det til syn og får det ikke godkendt og mange piller det ud inden og sætte det i når de er kommet hjem mange køre med ekstra ydelse langt over 20% dette har aldrig været lovligt.

Disse ting langt sammen har kræet et indgreb, det er nu kommet, i stedet for at tude skulle man heller have røde øre fordi man har overtrådt loven systematisk. En bil der org. har 110 hk og bliver pumpet til 220 hk skal selvfølgelig til syn og have det godkendt, forsikringen skal underrettes og der skal også betales mere i præmie. At man har algt at skide på dette ser vi resutatet af nu. Desværre

Titel:
Nyt Medlem

Til gæst:

Hvad vil du have folk ellers skulle gøre?? Vi bor jo i danmark :?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
@ calibraen: Desværre har vores gæst jo ret. Og selv om man har ret i nogle sure kendsgerninger, er det jo ikke det samme som at man også har løsningen på problemet.
Tænk fx bare på arbejdsløsheden her i landet, eller ventelisterne på sygehusene.
Adskillige af vore kære politikere kæfter jo op i tide og utide med "reelle arbejdsløshedstal" og "ulidelige ventelistetider" men er der nogen af deres hidtidig fremsatte forslag, som har hjulpet???????
Det, vi diskuterer i denne tråd, og i vores nyhedsgruppe, er såmænd blot HVORDAN man kan få sin TUNEDE bil SYNET OG GODKENDT!
Klart nok er det lettere at springe over, hvor gærdet er lavest, få din bil synet med den lovlige motor, smut hjem og skift og kør så i det daglige med noget, som i princippet er ulovligt.
Før storebæltsbroen blev bygget var der også noget som hed "køre-på-chancen", men nogen valgte alligevel BÅDE at bestille billet til færgen OG køre hjemmefra i god tid.
Uanset hvor nemt det ville blive at få godkendt en eftermonteret turbo til syn, så vil der naturligvis altid være nogle, som blot vælger at lade være med at få deres ombygning lovliggjort.
Mig bekendt er der netop INGEN i vores nyhedsgruppe, som ønsker sig tilbage til "de gode gamle wild-wild-west dage" selv om det da er en hyggelig drøm at falde i søvn ved om aftenen......
Og dem, som ikke bryder sig om at bo lille Danmark kan jo bare frit emigrere.
Bare pudsigt, at told&skat netop har en bunke sager, hvor folk som bor i DK (sjælland) kører rundt i svensk-indregistrerede biler.
Men okay, vores finansminister ved jo heller ikke hvor han bor....... :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
calibraen skrev:
Til gæst:

Hvad vil du have folk ellers skulle gøre?? Vi bor jo i danmark :?

Tja man kunne jo have startet med at overholde de regler der var gældende i stedet for at råbe op. der er jo en grund til at din bil skal til syn. Og du kan vel ikke med rette sige at det er helt unfair at der er regler omkring forurening og om din bil er egnet til det eller ej. Det hele er jo også et spørgssmål om hvad dit forsikringsselskab synes om at brian har en kadet gsi med 200+ hk, og glemme at fortælle det. Dewt er jo heller ikke i din egen intr. at folk sviner med deres diesel biler fordi de har købt en boks i metro og sætter den på deres oliefyr og ligger hele gaden i røg.

Hvis du mener at DK er et lorte land står det dig frit for at flytte.
Vi kan godt blive enige om at reglerne er stramme men havde man i første omgang brugt sit hovede og overholdt dem bare en smule ville det nok ikke være kommet så langt.

Titel:
Mester Medlem

Nu er det jo altså som sådan faktisk ikke reglerne vi debaterer, men der imod den uoverskuelige, udefinerbare og vandvittig dyre dokumentation som man bliver pålagt for at bevise at man NETOP rent faktisk overholder reglerne.

Mht. forsikringen er jeg noget i veldrede. De har ikke nogen general offentlig holdning til tuning af hvad jeg har kunne finde ud af i hvert fald. Jeg har faktisk ikke kunne finde et eneste sted hvor der står at du er forpligtiget til at oplyse om en evt. tuning... Der står dog noget omkrin at risikoændring skal oplyset, men hvad er en risikoændring. Ordet "risikoændring"s betydning vil de ikke definerer for mig! Efter alt logik skal man vel oplyse det. Men hvis bilen er tunet, synet, godkendt og har ikke været udsadt for et identitsskift (betalt afgift af større motor f.eks.), så er bilen jo stadig med de "originalt papirer". Og man SKAL overholde færdselsreglerne. Så kan man godt argumenterer for IKKE at skulle oplyse det.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Næste

Alle tider er UTC + 1 time