Hej Lars!
0,6bar siger du...Der tror jeg ikke Stromberg kan være med, ikke uden en eller anden form for tilskudssystem.
Problemet har ikke så meget at gøre med at den er vacuum styret. Den virker ved at ved sug dannes undertryk over membranen, som så løfter stemplet, og ved tryk dannes overtryk under membranen og stemplet løftes. kort sagt den virker begger veje.
Grunden til den manglende benzin ligger mere i at Karburatoren giver mere og mere benzin jo større flowet bliver, men den kan ikke mærke forskel på om flowet over den er ved atm. tryk (altså sugemotor) eller feks. 0,6bar (turbo). Så hvis du har et flow på feks. 8kubikmeter luft ved atm. tryk eller 0,6bar så giver den den samme mængde benzin. og der er jo behov for meget mere ved 0,6bar end atm. tryk, den kan den bare ikke "mærke" den kære stromberg.
Med hensyn til benzintrykket så skal det jo stige tilsvarende ladetrykket, der er det at mont en benzintryksregulator på returen. Så ved 0,0 i ladetryk ca. 0,3i benzintryk, ved 0,3i ladetryk 0,6 i benzin og 0,6 i ladetryk, 0,9 i benzintryk. Logisk nok
jeg mener at kunne huske at volvoerne kørte med ca 0,3bar turbotryk og det virkede fint. Da jeg kørte med den, på min mazda 1500ccm. med eftermont, turbo, kunne den ikke være med ved 0,5bar. Så jeg tror umiddelbart at 0,6 også vil blive et problem, men som du selv er din motor lille, jeg tror dog stadig at det halter ved 0,6.
Har du ikke wastegate på turboen
Mvh. Stadler