Hej Jakob: Som sådan har det slet ikke noget at sige, hvis svinghjulet "bare" er slidt, men riller, varmepletter, måske endda mikrorevner og andet sjovt betyder en hel del for "koblingkomforten".
Personligt har jeg nok slæbt de første 15 svinghjul ned til MBK (min lokale bremse- og koblingsspecialist) og taget dem med hjem igen uden at de var blevet planslebet, der var simpelthen for lidt at "komme efter".
Fidusen er, at NÅR du er i tvivl, så lad dog en kyndig vurdere makrellen!!
Den næste fidus er den med at tage den afmonterede reservedel med ned til sin leverandør, når man fornemmer den mindste mulighed for at få udleveret en forkert del.
Hvordan fornemmer man så, at der er mulighed for at få en forkert reservedel, spørger Jakob (og mange andre)????
Nemt, der er risiko for forkerte dele ved: Bremser (bakker, clips, tromler) dæk, koblingsdele, kardankryds, relæer, gearkassedele, forruder, bærearme, blæsermotorer, lambdasonder, indtræksdele, omdrejningstællere, ventildækselpakninger, oliefiltre (!!!!), lygter, pærer, viskerblade, termofølere, termostater, alle slags pakninger, SAMTLIGE motordele!!, og..., fuck, jeg bliver helt træt af at tænke på alle de bommerter jeg har deltaget i, gummilister, dørhåndtag, blæsermotorer, viskermotorer, u name it...
Tag nu bare den gamle del med, når der er mulighed for det, det er så nemt....
