tuning af 325 e30 ???
Redaktør: Moderatorer
-
stefan
tuning af 325 e30 ???
Hej drenge
Jeg skal være far til februar og skal derfor have skiftet den gamle ascona b ud med noget lidt mere fornuftigt.. jeg har bestemt mig for en e30 325 touring. Er der nogen sider, hvor man kan få tuningsdele til sådan en svend (til opelen var der jo masser af sider...). Er der ellers nogen der har erfaring med montering af turbo på sådan en bmw..
Jeg skal være far til februar og skal derfor have skiftet den gamle ascona b ud med noget lidt mere fornuftigt.. jeg har bestemt mig for en e30 325 touring. Er der nogen sider, hvor man kan få tuningsdele til sådan en svend (til opelen var der jo masser af sider...). Er der ellers nogen der har erfaring med montering af turbo på sådan en bmw..
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
- smiley
- Junior Medlem
- Indlæg: 69
- Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01
Tuning af Touring
hej
Prøv kig på http://bmwspecialisten.dk/ hjemmeside.
Prøv kig på http://bmwspecialisten.dk/ hjemmeside.
-
Niels
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
Har bygget flere om og det er ikke mere problemfyldt end at bygge kompressor eller turbo på.
En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!
En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!
En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!
En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
Gæst
xxblade skrev:Har bygget flere om og det er ikke mere problemfyldt end at bygge kompressor eller turbo på.
En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!
En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!
Det lyder sgu da spændende med sådan en 535i motor. Har du prøvet at putte sådan en i ? Har du måske en "opskrift"
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
opskriften er ret simpel.
Du kan enten købe nogle motorophæng som er lavet eller selv lave nogle, det er ikke så svært og langt det billigste.
Den passer på gearkassen og du skal så ha en elblæser på køleren da der ikke er plads til den ventilator der sidder på motoren.
Så kræver det lidt svejse arbejde at få tilpasset udstødningen og så en lille bule i torpedopladen så motoren ikke ligger imod, det gir en masse vibrationer/resonans ellers.
En e30 kører kanon med sådan en motor da der er sejtræk i rige mængder.
535 motoren kan sagtens tåle flere omdrejninger end hvad den kører med org.
En kammerats var hævet til 7800rpm med schrick knast, hævet komp. og en bananmanifold og den lavede 248hk og 340nm hvilket er nok til at holde de fleste bagved.
Held og lykke med Bimmeren
Du kan enten købe nogle motorophæng som er lavet eller selv lave nogle, det er ikke så svært og langt det billigste.
Den passer på gearkassen og du skal så ha en elblæser på køleren da der ikke er plads til den ventilator der sidder på motoren.
Så kræver det lidt svejse arbejde at få tilpasset udstødningen og så en lille bule i torpedopladen så motoren ikke ligger imod, det gir en masse vibrationer/resonans ellers.
En e30 kører kanon med sådan en motor da der er sejtræk i rige mængder.
535 motoren kan sagtens tåle flere omdrejninger end hvad den kører med org.
En kammerats var hævet til 7800rpm med schrick knast, hævet komp. og en bananmanifold og den lavede 248hk og 340nm hvilket er nok til at holde de fleste bagved.
Held og lykke med Bimmeren
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU