tuning af 325 e30 ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
stefan

tuning af 325 e30 ???

#1 Indlæg af stefan »

Hej drenge
Jeg skal være far til februar og skal derfor have skiftet den gamle ascona b ud med noget lidt mere fornuftigt.. jeg har bestemt mig for en e30 325 touring. Er der nogen sider, hvor man kan få tuningsdele til sådan en svend (til opelen var der jo masser af sider...). Er der ellers nogen der har erfaring med montering af turbo på sådan en bmw..
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: tuning af 325 e30 ???

#2 Indlæg af 2fat2fly »

Brugeravatar
smiley
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01

Tuning af Touring

#3 Indlæg af smiley »

hej
Prøv kig på http://bmwspecialisten.dk/ hjemmeside.
Niels

#4 Indlæg af Niels »

en kompresser vil nok være det bedste valg i dit tilfælde, hvis du kan finde en fra g-power, så kommer den til at rykke. den vil nok komme op på over 300hk bil jeg tro hvis du finder stage 3 kittet. det koster lidt men så har du også en meget hurtigt bil. det er meget let at montere.
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#5 Indlæg af xxblade »

e36 motor i !!!

eller en "gammel" 5 serie 3.5 motor !!!
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brugeravatar
smiley
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01

#6 Indlæg af smiley »

xxblade skrev:e36 motor i !!!

eller en "gammel" 5 serie 3.5 motor !!!


Du ved godt at er en større ombyging i motorrummet hvis en E36 motor skal ind i en E30!!!!
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#7 Indlæg af xxblade »

Har bygget flere om og det er ikke mere problemfyldt end at bygge kompressor eller turbo på.

En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!

En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

xxblade skrev:Har bygget flere om og det er ikke mere problemfyldt end at bygge kompressor eller turbo på.

En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!

En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!


Det lyder sgu da spændende med sådan en 535i motor. Har du prøvet at putte sådan en i ? Har du måske en "opskrift"
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#9 Indlæg af xxblade »

opskriften er ret simpel.

Du kan enten købe nogle motorophæng som er lavet eller selv lave nogle, det er ikke så svært og langt det billigste.

Den passer på gearkassen og du skal så ha en elblæser på køleren da der ikke er plads til den ventilator der sidder på motoren.

Så kræver det lidt svejse arbejde at få tilpasset udstødningen og så en lille bule i torpedopladen så motoren ikke ligger imod, det gir en masse vibrationer/resonans ellers.

En e30 kører kanon med sådan en motor da der er sejtræk i rige mængder.
535 motoren kan sagtens tåle flere omdrejninger end hvad den kører med org.
En kammerats var hævet til 7800rpm med schrick knast, hævet komp. og en bananmanifold og den lavede 248hk og 340nm hvilket er nok til at holde de fleste bagved.

Held og lykke med Bimmeren
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Besvar