corrado vr6 skrev:
Ja, men hvis jeg tar en motor fra en golf vr6 og sætter Turbo på regner de vel 174 + 20% = 208,8 0g det holder sig jo inden for bilens 190 +20% = 228..
Hvis jeg får en godkendelse fra et Vr6 turbosæt, kan jeg alså godt bruge det, selvom jeg selv laver mit sæt?????
Jeg tror ikke de uden videre lader sig overbevise om at du præcist har 20%, som minimum. Det er dog uklart hvem der skal dokumentere om du har 20% eller 120% ekstra.
Jeg kan ikke tro at du får lov at lave dit eget sæt. Det skal være stumper der er originaltmonteret i en anden model, således at du skifte _hele_ motoren fra en turbomodel, og SÅ kan du nok få lov at bruge den emissionstest.
Feks vil det kunne lade sig gøre at genbruge emissionstesten fra en opel LET motor i en "ikke LET bil", såfremt motoren er identisk med LET.
Hvilket i praksis nok gør at du ikke får lov selv at lave dit eget kit.
Kan du feks dokumentere at din nye manifold, eller turbo eller whatever ikke afviger fra den originale?
Ellers er slaget jo stadigt 100% frit. Man kunne jo tænke sig at du fik fat i en emissionstest fra et HGP kit, og selv byggede dit eget kit......ergo du havde frit slag, og den tror jeg dæleme ikke går.
Jeg ved at SB accepterer at jeg monterer en _komplet_940Turbo motor i min bil, og kan godt få lov at genbruge 940Turbo kravene, og dermed også emissionstesten. Jeg skal bare frivilligt opgradere fra -83 krav til 95+ krav.